vandewoerd.reismee.nl

Van Tuba City naar Page.

Donderdag 9 october.

Van Tuba City naar Page.

Topdag vandaag! We hebben hem gevonden: de ‘Ha Ho No Geh Canyon’.

Na onze speurtocht van gisteren naar het hek, waar we door zouden moeten, was die plek snel terug te vinden en reden we op een jeeproad, naar we hoopten, de goede richting uit. Je ziet zo’n canyon namelijk niet, die ligt beneden “landniveau”. Die dirtroad was hier en daar een nachtmerrie. Kuilen en zulke hoge middenbermen, dat we zelfs met onze high clearence naast het spoor in de wildernis moesten gaan rijden. Toen we voor een onoverkomelijke wash-kuil stonden, hebben we de auto geparkeerd en zijn verder gaan lopen. We wisten dat we ongeveer 2 km. naar de rand moesten ploegen. Geen makkie, echt niet. Door de bush en over een zachte ondergrond.

Niet aan lange broeken gedacht natuurlijk, dus stekels in de kuiten! Gelukkig vonden we een droge rivierbedding, die wat makkelijker liep, dus toen we bijna bij de rand waren en de canyon zich in volle glorie aan ons vertoonde, waren we alle inspanningen vergeten.

Wat een uitzicht! Wat een prachtige kleuren, wat een geweldig landschap.

We waren hier weer helemaal alleen, op drie grote raven na, die ons, indringers, begonnen te belagen. We kwamen vast teveel in hun territorium of misschien hadden ze een nest. Wie zal het zeggen. We hebben een groot deel van de ochtend langs de rand gelopen en kregen geen genoeg van dit schouwspel!

De hike terug naar de auto (zonder gps!) verliep vlotjes en de rit naar de weg terug was weer een tour de force. Opgelucht toen Henny het hek sloot en we weer asfalt onder de wielen hadden.

De rit naar Page was ook weer genieten, vooral de aanblik van de omgeving van Lake Powell als je uit de hoogte op Page aanrijdt. Morgen, als het meezit, naar de ’Lower Antilope Canyon’. Het onweert nu boven dit gebied en dan is het in een slotcanyon tricky.

Luigi

Jaloers!!!! Geniet ervan! Dan genieten wij weer mee van jullie verhalen en foto's. x