vandewoerd.reismee.nl

Van Jackson naar Logan.

Onze laatste overnachting in Amerika. Afscheid genomen van Jackson en ons lekkere terrasje.

We rijden naar Logan, zo'n 160 km. van Salt Lake City vandaan.
Veel bergen, hoog en groen.
We passeren leuke kleine plattelandsstadjes, zoals Ashton, met herten boven de weg
en Paris, waar een enorme historische tabernakel staat. 30 Mormoonse gezinnen stichtten deze gemeenschap in 1863 en de zoon van Bingham Young ontwierp dit enorme gebouw.
We zijn nog in Idaho, maar de invloed van de Mormonen is hier al zichtbaar.

We zien voortdurend waarschuwingsborden voor overstekende herten en elanden, maar niks gezien. Jammer.

Na de middag passeren we het Bear-Lake. Een enorm groot meer, dat hemelsblauw ligt te schitteren in de zon.

We zoeken naar strandjes om even te lunchen, maar het ziet er naar uit dat alleen de welgestelden hier het monopolie hebben. Enorme huizen aan het water. Het lijkt Malibu wel. Helemaal aan de zuidkant is plaats voor de gewone man!
We eten een broodje en genieten van de omgeving.
Na een mooi vervolg van de rit pakken we bij het laatste hotel de auto uit en gaan opruimen. We zijn weer in Utah, gezien de torens van de tempel, die boven ons hotel uitsteken.
We hopen zaterdagmiddag weer in Amsterdam te landen. Bedankt allemaal voor het meelezen en de aardige voetnoten zo nu en dan.
Wordt wel weer vervolgd!

Jannie Toppen

Bedankt voor het mooie verhaal van jullie belevenissen en de foto’s. Het was ontzettend leuk om zo mee te reizen en om een indruk van jullie bijzondere reis te krijgen. Wij wensen jullie een goede reis terug naar Nederland!

Luigi

Wat hebben we heerlijk kunnen meegenieten van jullie schitterende reis. Goede reis naar huis en hopelijk tot snel! XL

Elsebeth

Wens jullie een goede thuisreis. Zie jullie weer in ons laantje.