vandewoerd.reismee.nl

Yellowstone.

Vandaag en morgen rijden we rond in Yellowstone N.P.
Dit is een heel groot gebied. 3471 vierkante mijl. Dit park heeft 5 ingangen en we komen aan de oostkant binnen. Bergpassen en hoog!

We staan opeens met de voeten in de sneeuw. Heel raar na 3 weken 30 graden.
Wildlife is wat we willen en dat krijgen we dan ook. Bizons, veel en groot! Wat een beesten!
Jammer, dat het zo druk is. Iedereen staat kris kras op de weg en ja, natuurlijk, een paar gekken gaan lopen.....naar die beesten. Daar worden we nu zo voor gewaarschuwd. Ze zijn gevaarlijk! Opeens staan we in een file omdat een kudde bizons de weg oversteekt.
Daarna zien we een coyote behoorlijk relaxed dicht bij de auto.
En natuurlijk een beer! Alleen wij zien hem niet, wij zien alleen een massa gekken, die met grote telelenzen langs de kant beginnen te rennen. Nou, daar gaan we ons niet in mengen. De tocht naar de Mommoth Hot Springs is mooi en ook daar is het weer druk. Verder hele grote herten. Of Elks. Geen idee.
We lopen een trail langs borrelende bronnen
en allerlei gekleurde plassen.
Het stinkt naar zwavel. Beetje zat van de drukte zoeken we ons hotel op, buiten het park. Revanche voor gisteren. Lux en groot, maar....het internet werkt niet. Natuurlijk, er is altijd wat.Na veel gezeur (dat kan toch niet in zo'n resort!) en veel geklaag, ook van andere gasten, werkt er weer iets en ga ik proberen dit verhaaltje weg te krijgen.
Morgen gaan we terug naar Yellowstone en gaan we de geysers bekijken.