vandewoerd.reismee.nl

Van Gillette naar Wapiti.

Wapiti ligt 20 mijl van de oostelijke ingang van Yellowstone NP.
Daar slapen we vannacht, dus.......een paar honderd kilometer reizen.
Gelukkig veel te zien onderweg.

Soms saai, maar van het éne op het andere moment verandert het landschap en rijden we in de bergen, die nooit hetzelfde zijn. Rood, grijs, begroeid of kaal. We zien het allemaal voorbij komen. Vooral de Tensleep-Canyon maakt indruk.
Het plaatsje Buffalo, dat we passeren, (nee, dit is niet het domicilie van Buffalo Bill!) bestaat voor de helft uit hotels, want wintersport bij uitstek. Wel heel mooi gelegen.
Cody is de volgende beroemde stop en dat was wèl de geboorte- en woonplaats van Buffalo Bill. Dat zullen ze ons duidelijk maken ook.
In een ver verleden bivakkeerden we hier in een hete cabin en dronken we gemoedelijk bier met de cowboys in hun lokale kroeg.
Maar helaas, ook dit is weer verworden tot een toeristengeldmaakmachine. Wat is dit schattige plaatsje weer leljjk verziekt! Alleen de rodeo arena is nog dezelfde.
We stoppen bij de enorme Buffalo Bill dam. Wat een watergeweld
en net op het goede moment van de dag, als de zon in een bepaalde stand staat en er een levensgrote regenboog in de canyon verschijnt.
Op naar ons onderkomen in Wapiti. Natuurlijk te klein, te duur en een slecht internet. Maar wat een uitzicht! We zitten in Bear country nu. Waarschuwingsborden langs de weg voor beren! Morgen naar Yellowstone. Hopen er een paar te spotten!

Astrid

Leuk om jullie te volgen ?