vandewoerd.reismee.nl

Van Island Park naar Jackson Hole.

Ons plan om de Geysers in Yellowstone vandaag te bezoeken valt in het water.
De Amerikaanse schoolkinderen hebben bijna drie maanden zomervakantie en die is vorige week ingegaan. Bij het ontbijt spraken we een gepensioneerde legerofficier, die ons vertelde, dat de maand juni al 20 % meer bezoekers in Yellowstone telde dan voorheen. Dat is te merken. Al kilometers voor de ingang zit het verkeer muurvast en zijn we stapvoets op weg naar de toegangs-poortjes. Dat gaat uren duren voor we binnen zijn. Rechtsomkeerd dan maar en via de Teton-vallei naar Jackson Hole.

Mooie rit. Hoge passen en we zien de Teton Range ( en het Grand Teton N.P. ja echt, betekent " grote tieten". Franse settlers zijn de naamgevers.) aan de achterkant voorbij trekken. Weer eens wat nieuws.
In Jackson ligt een natuurgebied (The National Elk Refuge) waar de Elks (enorme rendieren)
ieder jaar uit alle windstreken naartoe trekken om in april/mei weer te vertrekken naar hoger gelegen gebieden in Yellowstone, Grand Teton en de rest van Wyoming en Montana.
Er is een informatief Visitorcenter met alle dieren die voorkomen in deze omgeving, mooi opgezet.
We zien buiten alleen veel vogels en iets beverachtigs in het water. Het gebied is prachtig. We hebben hier een lekker onderkomen met een hoog terrasje waar we nog lang "mensjes kijken."
Morgen slapen we in Logan en vrijdagavond hebben we een rechtstreekse vlucht van Salt Lake City naar Amsterdam.

Petra en Maljaert

Prachtige reis hebben jullie gemaakt.
Wat gaat de tijd weer snel.
Tussen Langweer en het surveilleren in hebben we jullie mooie verslagen en de fotos bekeken.
Groetjes en tot horens.
Petra en Maljaert.