vandewoerd.reismee.nl

Van Oakdale naar Novato.

We hebben nog een 200 km. te gaan naar onze goede vriend Frank.

Van Oakdale rijden we eindeloos tussen de walnoot-boomgaarden door. Ik denk dat de wereldproductie van walnoten en walnootolie tussen Oakdale en Fairfield geproduceerd wordt ,als we dit zo zien. Komen we in de buurt van Lodi, gaan we over op de wijngaarden. Uiteraard lopen die door tot de Sonoma Valley, waar de meest beroemde Californische wijn vandaan komt. Goudgele heuvels en groene bomen. Het wordt allemaal zeer bekend voor ons. Wat woont Frank in een heerlijk rustig gebied. Boven in de San Francisco Bay, bij Novato op een voormalige leger- vliegbasis. Hamilton Field. Men noemde dit de Cadilac van de vliegbasissen. Deze basis werd 20 jaar niet gebruikt, en daarna voor 1 dollar vekocht aan de gemeente Novato, die er een' rich and famous'- woonwijk van maakte. Alles wat er was voor de militaren, zoals een zwembad van olympische afmetingen, een theater, een kerken de hangaars voor de vliegtuigen, zijn nu voor algemeen gebruik geschikt gemaakt. Alleen de start en landingsbaan, wat ze daarmee gaan doen?

Wekwamen hier om half drie aan. Heerlijk bijgekletst en daarna gegeten.

De komende dagen gaan we San Francisco weer in en proberen eindelijk de excursie naar Alcatraz een keer te doen.

We houden jullie op de hoogte.