vandewoerd.reismee.nl

Van Great Basin N.P. naar Tonopah.

We gaan op weg naar Dead Valley. We hebben Nevada al vaker,in het noorden ter hoogte van Salt Lake City,doorkruist en vonden het een beetje een armoedige en desolate staat. Daar komen we nu op deze route van terug. De 6 west, die we rijden vanaf Baker naar Tonopah, waar we nu zitten, bevatte weer de nodige geweldige verrassingen. Over de vergezichten, bergen en valleien gaan we het niet meer hebben. Dat beeld herhaalt zich voortdurend. Maar steeds weer dat rijden over eindeloze wegen en misschien de hele dag 10 auto's tegenkomen.....het went niet. Komt misschien omdat we in de overvolle randstad wonen?

Ben benieuwd wat de ouders van Heather, de vriendin van onze Mattijs, daarvan vinden. Zijverblijven deze 5 weken in ons huis in de Torenlaan. Wonen in het mooie Banff in Canada, in de Rocky Mountains, ons welbekend. Van bergen en meren en prachtige natuur naar een straatje in Overschie?We gaan het daar, bij terugkomst, zeker met hen over hebben!

Van het één op het andere moment komen we in een gebied met lava en vulkanen.Het begint met de Black Rock formatie. Een idiote berg zwarte lava,die opeens opduikt in het landschap. Daarna de eindelozedirt-road naar de Lunar-Crater, die we natuurlijk, dirt-road-liefhebbers als wij zijn, gaan bekijken. We komen in een adembenemende omgeving terecht, met de Easy- ChairCrater als hoogtepunt. Die moeten we ook beklimmen, (leuk) in tegenstelling tot de aangekondigdeLunar-Crater, waar we tot op de rand naartoe kunnen rijden. We zijn erweer alleen en verbazen ons, dat dit landschap allang niet gigantisch toeristisch uitgebuit is.

Daarna rijden we naar Tonopah,(spreek uit: Toe-nu-paw. Shoshone-indian woord.) Casino's geblazen hier.In de Jim Butler Inn (we hebben eenheel grote kamer, aan de Mainstreet) blijven we twee nachten, wanthet is hier, afgezien van de slot-machines (waar ik dol op ben, maar Henny niet) heel leuk en er isveel te bekijken.

Daarover morgen meer.