Van Rapid City naar Belle Fourche.

Maar eerst naar Badlands National Park. Daar komen toeristen meestal voor de fraaie rotsformaties, die weer heel anders zijn dan we voorheen deze vakantie zagen.

Ook flora-en faunaliefhebbers komen aan hun trekken. Wat de dieren betreft, wij spotten bij de ingang al een kudde bizons
en heel veel stokstaartjes.
Later nog een scharminkel van een hert.(Die bighorn bok hebben we helaas niet gezien, maar dat komt in Yelowstone misschien nog wel.)Wij komen vooral voor de mix van de bijzondere vormen en kleuren van de rotsen
en het prairielandschap, dat daarop aansluit. De Lakota-indianen noemden dit land mako sica en ook de eerste Franse Trappers noemden het gebied: les mauvaises terres à traverser. Vandaar "badlands".De trail die we rijden is overweldigend mooi.
Niet in een foto te vangen, toch maar geprobeerd.
Na ons bezoek trapt Wouter hem op zijn staart
en arriveren we in Belle Fourche. Een agrarisch dorp op de route naar Devils Tower. Die gaan we morgen bekijken.