vandewoerd.reismee.nl

Van Leadville naar Denver.

Een rare ervaring. 's Nachts wakker worden als een luchthappende vis op het droge. Dat doet een grote hoogte met je. Behalve Wouter hadden wij er alle drie last van.
Die ellende is nu voorbij. Op weg naar Denver gingen we nog hoger de Rocky Mountains in over de Fremont pass. Hoogte: 11318 voet. Sneeuw nog langs de kanten van de weg.

Mooie vergezichten met op de toppen van de bergen ook nog veel sneeuw.Vlak voor Denver stappen we uit in Georgetown. "Parel van de Rocky's", zoals ze zelf zeggen.
Weer zo'n schattig mijnstadje met een historisch downtown. Dit keer nog in vol bedrijf. We lopen wat rond en informeren bij een pittige, bejaarde dame (vrijwilliger of niet? In Amerika werken de bejaarden héél lang door.) In een infocenter naar de mogelijkheden van haar stadje.
4 musea n.b. en een historische stoomtrein. Tickets op het stationnetje.
Ze vertelt iets over de geschiedenis van Hotel de Paris. De Fransman, die het bezat, vocht eerst in het leger van de zuidelijke staten en deserteerde, waarna hij hier zijn hotel begon.
Het operahuis (ja, weer één!) naast het hotel, ook gesticht door een industrieel, rijk geworden in de mijnen, net als in Leadville, is afgebrand en nooit meer opgebouwd.
Onze auto staat nu op deze plek, wat een parkeerterrein is.Ons hotel in Denver ligt 20 minuten van het vliegveld af. Mattijs moet er morgen om negen uur zijn, dus Wouter en wij vertrekken vroeg naar Zuid-Dakota. Mount Rushmore is één van de highlights, die we daar gaan bezoeken.
Wordt vervolgd.

Netty van de Woerd

Iedereen bedankt voorlopig voor alle reacties op onze reis.
We vinden het leuk dat trouwe volgers er weer bij zijn.
We blijven hopelijk verslag doen tot 17 juni.