vandewoerd.reismee.nl

Black Canyon of the Gunnison.

We doen vanochtend de gordijnen open, de lucht is strakblauw en de zon schijnt.
Wat een contrast met gisteren.
De rit naar de noordrim is lang en saai, dus we besluiten aan de zuidkant van de rivier te blijven, een flinke trail te lopen en de uitkijkpunten die we gisteren door de regen gemist hebben, alsnog te doen. Ook willen we naar beneden, naar de rivier.
Dat doen we als eerste en via de East Portal Road en via flink wat haarspeldbochten (beetje eng)

komen we beneden aan. De weg zou net zo goed door de Alpen kunnen lopen. Zo groen en helder ziet alles eruit. De jongens brengen mij ook nog even op de hoogte van de zwarte beren die hier leven, dus een goed begin voor een stop. Die beren zien we gelukkig niet, maar Mattijs spot aan de oever wel een kanjer van een forel. De rivier is heel helder. Er is een watertunnel door de bergen heen gegraven die de achterliggende vallei van water voorziet. Drie dammen reguleren de waterstand en omdat de rivier hierdoor veel minder woest is slijt de canyon minder snel uit.
We gaan weer naar boven en rijden naar het eindpunt waar de weg ophoudt. Daar gaan we de Warner Trail lopen. Er worden ons spannende uitzichten beloofd.
De trail is toch wel zwaar. Henny haakt na 100 meter af en ik loop nog een flink stuk verder. Wat een uitzichten, inderdaad prachtig. Nadat ik de tweede klim gedaan heb haak ook ik af. Te zwaar en een blok aan het been voor de jongens. Zij halen het eindpunt natuurlijk wel en hoera! Waar we de hele vakantie al op gehoopt hebben: ze zien een collared lizzard. (een halsband leguaan)
Wat een groot mooi beestje. Dit opgeteld bij het hert,
dat we vanochtend tegen de bergwand op zagen lopen, de diverse roofvogels, mooi gekleurde zangvogeltjes en heel veel zwaluwen, mogen we niet mopperen vandaag. Cedar Point is voor mij vandaag het mooiste punt en Devils Lookout, een lange hike, maar niet zo mooi als de Cedar Trail. Morgen gaan we richting Denver, waar Mattijs donderdag op het vliegtuig terug naar Amsterdam gaat.

Marja

Leuk bij onze thuiskomst van de Noordkaap een reisverslag van jou te lezen.
En wat fijn met z'n vieren. Nog een mooie vakantie. Groetjes