vandewoerd.reismee.nl

Van Moab naar Grand Junction.

Hierbij nog enkele beelden van het bezoek aan Arches, dat de jongens gisteren brachten.Voordat ze het park in konden moesten ze 20 minuten in de file staan. Dat valt ons dit jaar zelf ook op: het is in de bekende parken veel drukker dan we ooit hebben meegemaakt.
Wouter en Mattijs liepen de Delicate Arch trail.

Pittig hoor. Wouter vond ons stoer dat wij dat volbracht hadden. Was wel vier jaar geleden. Het blijft een mooie trail en een spannend moment als de beroemde Arch in beeld komt.Landscape Arch was de volgende hike en die mooie brug ligt er nog net zo bij, als wij het ons herinneren.
Verder was het warm en druk.Vandaag hebben we ons fijne huis in Moab verlaten en zijn in Grand Junction aangekomen.
De rit hierheen langs de Colorado River was prachtig
en ons bezoek daarna aan het Colorado National Monument ook. We hebben deze plek in een grijs verleden twee keer bezocht en ik was vergeten hoe hoog (zonder vangrail) en hoe eng het soms was. Maar uitzichten over de diverse canyons en op Grand Junction ..... zo prachtig.Independence Monument: geoefende klimmers komen er boven op. Een hele prestatie.
De Coke Ovens in de volgende canyon zien er weer heel anders uit.
De wisselende landschappen in de diverse canyons maken dit stukje Colorado bijzonder aantrekkelijk .
Bijna beneden zoeken we een picknickplek in de schaduw en omgeven door dit prachtige landschap smaakt onze lunch extra goed.

Morgen naar Montrose.