vandewoerd.reismee.nl

Canyonlands en Death Horse Point

We beginnen de dag met een relaxed ontbijt en daarna reizen we af naar Canyonlands.
Dit ligt zo'n 25 mijl bij ons vandaan en is een beschermd gebied in het hart van het Colorado Plateau. Het is een land van allerlei rotsen, honderden canyons, mesa's, arches en nog veel meer.
In het midden liggen de twee grootste canyons, die gevormd zijn door de Colorado en de Green river. Island in the Sky is het gebied dat wij vandaag bezoeken. ("The Maze" ligt in het westen en "The Needles" in het oosten.)
We bekijken eerst de Shafer Canyon.

Henny's grote droom om de Shafertrail te rijden komt wéér niet uit. Niet met mij in ieder geval. Zo eng.
Daarna stoppen we bij de Green River Overlook. Adembenemend. Een landschap dat je nog nooit gezien hebt!
Ik zeg tegen Wouter: " Dit heb je bij ons toch wel eens op de foto gezien?" Waarop hij antwoordt: " Waarom neem je hier nog foto's van? Jeetje....de werkelijkheid komt helemaal niet over op een plaatje! Wat een landschap!"Daarna lopen we, na een afdaling naar de Holeman Spring Canyon Overlook. Er staat een stormachtige wind en dat maakt de hike nog spectaculairder. Geweldig uitzicht de canyon door, met een grote Butte in het midden. Genieten maar weer.

Door naar Death Horse Point.
De legende gaat, dat dit terrein, met aan drie kanten de afgrond en aan één kant een hek, een corral was waar de wilde paarden uit de omgeving door de cowboys samengedreven werden.
Die cowboys kozen dan de paarden die ze wilden hebben en om onduidelijke redenen lieten ze de rest creperen. Die kwamen om van de dorst, met als wrede bijkomstigheid dat ze uitzicht hadden op de 2000 voet lager stromende Colorado River. Het is een legende, dus of het waar is?
Wij genieten daar van het uitzicht op de rivier en de imposante wanden rondom.
Het blijft een magische plek!
Teug naar de auto komen we een lizzard (speciaal voor Ruud en Patries, maar dan anders!?) tegen.
Die poseert als model voor onze camera. Ook de flora mag er zijn. Mooie bloemen hier en daar.
Terug naar huis, waar we de BBQ gaan aansteken.
Morgen gaan Wouter en Mattijs naar Arches. Zo benieuwd, wat ze van de Delicate Arch Trail vinden. Wij liepen hem 4 jaar geleden. Zou ons nu niet meer lukken.
Wij blijven thuis en zullen het zwembad en de was/droog- combinatie uit proberen. Ook leuk!
Wordt vervolgd.