vandewoerd.reismee.nl

Van Panguitch naar Cannonville.

Vandaag gaan we de hele dag doorbrengen in Bryce NP. Vooraf een stevig ontbijt, want er zijn flinke hikes te doen! We zitten hoog, dus het is nog behoorlijk fris, maar de 25 graden gaan wel gehaald worden .

Het geweldige landschap van Bryce is ontstaan door de samenwerkende krachten van vriezen en dooien. De kalk en zandsteenformaties eroderen hierdoor langzaam tot puntige hoodoos.

Prachtige kleuren van rood naar oranje naar roze naar geel, met als contrast de groene naaldbomen. Het park dankt zijn naam aan de Mormoonse pionier Ebenezer Bryce, die aan de voet van de canyon woonde.

Inspiration point is onze eerste stop. Overweldigend. Niks meer aan toe te voegen.

We lopen langs de rim en zien de hoodoos vanuit allerlei verschillende hoeken.

Als de jongens de Navajo trail ( te zwaar voor ons, loopt helemaal naar beneden, en daarna moet je ook weer omhoog.) gaan lopen zetten wij onze stoeltjes uit en lezen een boek.

s' Middags doen de jongens en ik nog deBristlecone Loop. Een wandeling met een gemene klim, maar schitterende panoramische vergezichten, afgewisseld met stukken door het Bristlecone -pinebos.

Morgen rijden we naar Torrey via de 12 East. De mooiste weg in heel Amerika zeg ik altijd.

We gaan het zien.

Elsebeth

Geweldige plaatjes. Daar kunnen mijn klaprozen niet tegenop.