vandewoerd.reismee.nl

De Grand Wash-Trail

Vandaag gaan we rustig beginnen, althans, dat was de bedoeling.

Eerst naar het visitor-center voor info over de stand van de dirt-roads. Het heeft tenslotte de laatste dagen flink geregend.

We willen heel graag de Cathedral Valley-route gaan rijden. Allemaal unpaved. Je moet daar ook met de auto de Fremont river oversteken (zonder brug dus!) gewoon door het water en als de rivier hoog staat door de regen kan dat dus niet. Ook niet met een SUV.

De rangervertelt ons dat er een collega de route op dit moment aan het verkennen is en we moeten wachten op het groene licht. Wel is de Grand Wash te rijden en te hiken.

We besluiten dat te doen. De trail moet geweldig zijn met een prachtig stuk, waarbij de wanden van de canyon loodrecht de lucht in gaan en heel dicht op elkaar staan. The Narrows.

De trail hoort tot de easy- categorie, dus echt iets voor ons. Mostly level walking along narrow wash bottom with sheer canyon walls on both sides.

Nou, niks teveel gezegd! We genieten enorm. We begrepen dat de trail-lengte1,3 mijl was, dus goed te doen.Deze 1,3 mijl geldt alleen tot The Narrows, waar we achter komen, pasnadat we dehike heen en terug omgerekend 7 1/2 kilometer door een bedding met stenen, modder, klimmen, zon,schaduw en afzien hebben 'volbracht'.

Ervaren lopers slaan deze trail waarschijnlijk over, maar ervaren lopers zijn wij niet! Als dit zo doorgaat, gaan we dat wel worden, want volgens Henny is het verslavend!

We doen ruim een uur over de ' heenhike', en terug toch wel 5 kwartier. (met zo nu en dan een stop). Geweldige ervaring; en At en Barry, als we terug zijn moeten we het over stokken hebben... voor Henny niet zo nodig (zegt hij) maar ik denk, dat het voor mij heelgoed is! We laten ons graag adviseren.

Hierna hebben we wel een cooling-down in het zwembad verdiend, mét drankje!

Morgen gaan we de spieren minder belasten ( heftige spierpijn is natuurlijk ook een optie) en op advies van de deskundigen in het park een mooie dirt-road uitzoeken.

Petra

Lieve Netty en Henny,
Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken.
Geniet van jullie foto's en verhalen.
Mis je, jij onze verbouwing zeker niet!
Maandag, studiedag, blehhhhhhh
Dikke kus,