vandewoerd.reismee.nl

Van Hanksville via Goblin Valley naar Torrey.

Voordat we naar ons volgende 'logeeradres voor een paar dagen' afreizen gaan we eerst naar Goblin Valley. Dit kleine State Park ligt ongeveer 19 miles boven Hanksville dus lekker op de route. Het weer werkt ook mee; zonnig en warm.

Als we de weg naar het park inslaan, stuiten we op ophoog-werkzaamheden aan de toegangsweg, dus dit wordt ongevraagd onze eerste dirt-road van de dag.

Inde parkvalleistaan duizenden raar gevormde rotsfiguren, niet hoger dan 3 of 4 meter die nog het meeste weghebben van paddestoelen. Goblin valley heette dan ook eerst Mushroom-Valley, maar boosaardige kabouters of smurfen, dat geloof je ook!

Toen we de eerste groep bij binnenkomst zagen staan, deed ons dat echtin lachen uitbarsten. Je moet hier wel vrolijk rondlopen. Het is gek en bizar tegelijk.

Wij hebben geen uitgezette trails gelopen maar zijn de vallei ingedaaldenzijn tussen de goblins doorgelopen, een heel aparte ervaring! Met de aanwijzingen van de familie Meulenbroeks hebben wede achtergelegenverborgen tweede vallei opgezocht. waar de goblins dichter op elkaar staan en het uitzicht nog spectaculairder is.

We waren vroeg en liepen weer alleen. De meeste mensendeden de trails en een enkeling waagde zich tussen de voorste Goblins. Het had de dagen hiervoor flink geregend en je moest goed uitkijken om niet in een soort drijf-modder te stappen, want dan zakte je volledig weg. Ookop de randen van de riviertjes die zich hadden gevormd, moest je uitkijken. Ik maakte nog net géén smak in de modder, toen ik verkeerd stapte. Onzeloopschoenen hebben zich zowel gisteren op deglibberige berg als vandaag op dit vreemde terrein weer bewezen! Al met al hebben we hier ruim 2 uur rondgestruind. Nog even10 mijl unpaved heen en terug naar de Little White Horse Canyon gereden, maar voor hikenontbrak ons de puf en vonden we het veel te druk. Geen lol aan zo.

Na dit avontuur zijn we naar Torrey gereden. Hier ligt het CapitolReef National Park.Het park met voor ons de meeste verrassingen.We zijn hier voor de vierde keer een paar dagen en hopen mooie tochten te maken.

Zoals vanouds zitten we in het Best Western Capitol Reef Resort met vanuit onze kamer een prachtig uitzicht. Er is hier ook een heerlijk zwembad en een beetje uitrusten staat ook op het programma.