vandewoerd.reismee.nl

Een regendag.

Toen we twee dagen geleden in Moab aankwamen, was het 35 graden. Voor vandaag trekken we er 20 af! Voor het eerst hebben we een vest aangetrokken.

We gingen starten in de la Sal Mountains maar zagen daar letterlijk de bui al hangen. Nietslim om dan ongeplaveide wegen te gaan rijden, ook al omdat het vannacht behoorlijk geregend had. Het risico vast te komen zitten is dan wel groot. Toch een stukje geprobeerd, maar, verstandig als we zijn, omgekeerd en richting Arches National Parkende zon gereden.

Water, ijs, extreme temperaturen en ondergrondse zoutlagen die bewegen zijn verantwoordelijk voor de rare rotsformaties in dit Nationale Park. Als je hier rijdt, kan je je niet voorstellen wat een grote krachten en miljoenen jaren van erosie aan dit landschap vooraf zijn gegaan. Op deze plek staan de meeste natuurlijke bogen-formaties ter wereld!

We zijn voor de vierde keerin dit parken hebben al menige foto hier gemaakt. Meestal met een strakblauwe lucht, of wat schapenwolkjes. Nu liet het park zich van een andere kant zien, want ja, we namen het slechte weer mee uit de bergen!Regen en wind en koud! Dat scheelde zomaar 20 graden met gisteren. Ook vervelend en nog nooit meegemaakt: de enorme drukte. Bij vooral Devils Garden, het laatste stukje park was geen parkeerplek meer te krijgen. Gelukkig hadden we de trail daar al een keer gelopen, want om in ganzepas achtereen heleboel mensen aante gaan, daar hadden wij geen trek in. Henny heeft de pest in dat we Delicate Arch, zijn favoriet en de meest beroemde boog uit het park (hij staat ook op de auto-nummerplatenvan Utah envoor insiders;die hangt bij ons op het toilet)nu alleen vanaf een heel ver punt heeft kunnen zien. Er stonden zoveel auto's,we konden geen kant op. Morgen staan we vroeg op en proberen het opnieuw.

Toen we in ons motel terug kwamen, begon de zon te schijnen en steeg de temperatuur meteen zoveel dat de airco weer aan moest. We hebben onszelf toen maar getroost met een biertje!