vandewoerd.reismee.nl

The Black Canyon of the Gunnison/North Rim

Vandaag is het in Amerika de befaamde 9/11! De datum dat 8 jaar geleden in 2001 de Twin- Towers door vliegtuigen van terroristen werden verwoest en meer dan 2800 mensen de dood vonden. Het is logisch dat heel Amerika dan aan het herdenken slaat. President Obama gaat verschillende 'Memorials' langs en de TV staat van de vroege ochtend tot de late avond in het teken van deze gebeurtenis.

Daar zijn ze heel erg goed in, die Amerikanen.Nieuws uitspinnen.We zien ieder moment van de dag als we de tv inschakelen (en we zijn ook nog een groot gedeelte van de dag weg!) die torens instorten! Toen John Kennedy Jr. (de zoon van) met zijn vliegtuig in zee neerstortte bij Martha's Vinyard jaren geledenen wij op het moment van zijn begrafenis hier waren hebben we eerst uren naar een herdenkingsdienst (die niet mocht worden uitgezonden) zitten kijken, dus; alleen in- en uitstappende beroemdheden voor de kerkwerden getoond. Daarna werd de as in zee verstrooid vanaf een marinefregat (dat mocht ook niet worden uitgezonden) dus keek de hele natie uren lang naar telelens-beelden van een drijvend schip! Ik bedoel maar. This is America! Waar wij op dit moment nog steeds met volle teugen van genieten.

Bijv, van de North Rim van de Black Canyon of the Gunnison,waar we vandaag waren. Je komt er met een hele grote omweg, want er is nergens een brug dus je moet naar de eerste dam rijden zo'n 30 mijl van Montrose. Dan volgt er een geweldige rit door de bergen ( met prachtige uitzichten op de rivier) , die ik me niet meer herinnerde van de vorige keer, anders was ik nog verder omgereden. Zo Hoog!!! gelukkig reden wij aan de 'bergkant'. Terug dus een andere route genomen. Als je naar de rim rijdt, zijn de laatste 6 mijl dirt road. Voor onze suv geen probleem, maar ook voor gewone personenauto's op dit momen goed te doen. We hebben nog drie andere auto's gezien maar op de uitkijkpunten waren we alleen. En die waren bijzonder! Ook vanwege het feit ,dat je niemand tegenkomt, is geweldig.

Morgen naar Moab. See you There!

Barry/aart.

Wij zijn weer thuis en het is leuk om jullie reis te volgen ,zo krijgen we een goed idee hoe de reis verloopt
groetjes van ons