vandewoerd.reismee.nl

Van Bluff naar Farmington.

4 staten rijden we vandaag door t.w. Utah, Arizona, Colorado en New Mexico. Hoe dat komt? We passeren de enige plek in de VS waar 4 staten elkaar raken. Navajo's hebben despot flink uitgebuit. Je moet entrée betalen en kan dan op een plaquette gaan staan met je 2 voeten in 4 staten. Er is niet veel meer dan een idiaan op een paard en de onvermijdelijke juwelierskraampjes met huisvlijtvan sterling zilver. Onze foto dateert vanjaren geleden, dus we hebben de indiaan dit keer niet gezien.

De Bisti ( Navajo: Bis-ta-hie, betekent slecht land) Badlands onder Farmington waren miljoenen jaren geledenmoerassig kustgebied met o.a. krokodillen!Mattijs, dit moet je aanspreken; ook het leefgebied van de Tyrannosaurus Rex! Moeilijk voor te stellen als je hier door dat bizarre landschap loopt. Grijze hoodoos, gekleurde heuvels, vreemd gevormde rotsen. Er zijn geen paden enzonder GPSmoet je wel uitkijken wat je doet, anders vind je je auto niet meer terug. We hebben een tijd rondgelopen en veel foto's gemaakt.

Daarna in Farmington op zoek naar nieuwe batterijen voor mijn fototoestel.5 zaken doorgejaagd, allemaal even vriendelijk en iedereen wil wel bestellen maar wij zijn op doorreis en Farmington nodigt niet uit tot een langer verblijf. Sterker nog, ik begin er een hekel aan te krijgen! temeerdaar mijn trouwe samsung dit onbeveiligde net weigertop tegaan. Dat lukt vanochtend wel, vandaardit relaas.

Colorado is onze eindbestemming vandaag. Wat we daar gaan doen zien jullie hopelijk de volgende keer.