vandewoerd.reismee.nl

Water Holes slot canyon en nog veel meer!

Ha Maljaert,jij hebt natuurlijk meteen al geziendat we in een Kia Sorento rijden. Wat wij denken is dat deze auto speciaal voor de Amerikaanse markt 'geveerd' is. Het lijkt wel een waterbed waar je in rijdt. Is dat zo?Als iemand dat weet ben jij het ! Wij vinden het heerlijk maar ben je gevoelig voor wagenziekte, koopdeze bakdan niet.

Vanochtend om 8 uur meldden wij ons voor een permit bij de indianen. We waren nummer 3 op de lijst, maar gelukkig niemand gezien tijdens de hike.

Die hike: we moesten eerst de canyon in . Afdalen dus. Volgens de analen een afdaling die goed te doen is......Ja voor jong en dun. (Hennywel natuurlijk, slank en springerig!) maar ik, bang, conditie 0,0, te zwaar , maar dapper. Ikliet mij niet kennen. We moesten de cairns (gestapelde hoopjes stenen, als weg-markers ) volgen. Dat is wel grappig want sommigen zijn omgevallen en anderen liggen op plekken waarvan je meteen al weet, dat ga ik nooit redden. Wout en Tijs, wees maar trots op jullie moeder, als je alle foto's ziet geloof je niet, dat ik die afdaling gedaan heb, met dank aan de schoenen. (At en Barry, pet af, jullie doen dit al zo lang!) Als je zeker weet dat je niet uitglijd, kan je veel. (want uitglijden is naar beneden storten!) En dan die canyon, waar je alleen loopt. Wat een geweldige ervaring! Zie de foto's.

We gingen eerst de west-kant op, dat was zwaar, heel warm, zo'n 35 graden, zon op de kopen alles door mul zand, mooie trail,maar dan die oostkant met de geweldige narrows. (steeds in mijn achterhoofd dat ik ook weer omhoog moest!!!!) We zijn zo'n 3 uur in de canyon geweest (veel water en rust zo nu en dan) en terug bij de autotrots en klaar voor de volgende uitdaging!

Daarna zouden we rustig naar Farmignton rijden maar toen Henny er de lucht van kreeg, dat we rijdend langs Monument Valley (van de Marlboro reclame) niet zouden afbuigen naar Mexi-can Hat, waar hij erg dol op is, (waarom kent hij de route niet, vragen jullie je misschien af, maar dat laat hij altijd aan mij over en zegt dan; ik laat me graag verrassen) zijn we toch afge-bogen, de prachtige rode omgeving van Mexican Hat in en natuurlijk dan ook weer Goosenecks- State Park nog een keertje bekijken.Weer een bocht maar dan in de San Juan River, zo mogelijk nog spectaculairder dan de Horse shoeBend van gisteren.Het leukevan de om-leiding is dat we nu weer in de Desert Rose zitten, in Bluff, net als in 2005, weer in een cabin, zo gaaf ingericht, dat je er wel zou willen wonen. We hebben heerlijk op onze porch (veranda dus) met drankje, van het uitzicht zitten genieten ( prachtig gekleurde rotsen dus). Straks stappen we in ons western bed en hopelijk morgen gezond weer op voor meer.

Jan en Femia

Het klink allemaal heerlijk en ziet er fantastisch uit, wat zullen jullie genieten. Voor wat betreft de schoenen zijn wij er inmiddels achter dat deze inderdaad geen overbodige luxe zijn. Jan moet ze wel inlopen, want ze voelen als veertjes maar op de enkels geven ze toch wel een beurs gevoel. Aanstaande zaterdag komt Nico naar Rotterdam voor een borrel en een hap eten en zullen wij de blog vast opnieuw bekijken. Wij reageren een beetje laat, omdat wij de link niet meer hadden.
Maar vanaf nu nemen we regelmatig een kijkje.

Heel veel plezier en liefs Jan en Femia