vandewoerd.reismee.nl

Horse Shoe Bend en Marble Canyon.

Even iets rechtzetten van gisteren. Een echte Eaglekenner wees me op het feit, dat 'standing on the corner in Winslow Arizona' niet de eerste zin van de song is, maar de eerste zin van couplet 2! Bij deze dan, Wouter.

Vandaag een herkansing voor Horse Shoe Bend. In het verleden een hele slechte ervaring daar opgedaan. De hike ernaar toe is 3/4 mijl, eitje volgens ons. Dus toen (jong en over-moedig) gewoon even gaan spurten: open schoentjes, geen water mee. Wisten wij veel.

Het is een mul zandpad, dat naar de rim daalt; maar dan de klim terug...., geen schaduw en in 35 graden zonder water op verkeerde schoenen,heel erg stom. Ik kwam meer dood dan levend bij de auto aan en vervloekte de plaats.

Nu, vanochtend fris met rugtasje volwateren loopschoenen (nog niet gedragen hier) om uit te proberen (Jan en Femia, geweldig, die schoenen, wat zullen jullie lopen op Ayers Rock!!! straks in Australië op jullie nieuwe exemplaren) Het staat voor geen meter en de mijne zijn zo groot...lijkt het, maar het belooft veel goeds voor morgen in de Water Holes Slot Canyon!

Goed: Horse Shoe Bend. Een adembenemende (alweer) bocht in de Coloradoriver waar een rots in ligt die aan een paardenhoef doet denken. Griezelig hoog maar wat een uitzicht! Die groene rivier en die kleuren van de rotsen. Wij zijn blij, dat we de hike nog een keer gedaan hebben al was het nu dankzij Labourday-weekend behoorlijk druk. Gelukkig is de rim groot genoeg en kan je toch wel lekker in je eentje langs de rand lopen. (Nico; absoluut geen spot voor jou!)

Daarna zijn we naar de Marble Canyon gereden. Daar kom je via de Navajo Bridge over de Colorado river. We zitten hier nog steeds in het Navajo indianenreservaat en de brug is dan ook gedeeltelijk ingenomen door de sieradenkraampjes met eigen Navajo-huisvlijt . Er staat tegenwoordig ook een mooi nieuw Navajo-informatiecentrum. Wij zijn doorgereden de Marble Canyon in en we vragen ons nu af waarom we dat nooit eerder gedaan hebben.

Als gezagsgetrouwe burgers hebben we ons vast de vorige keer tegen laten houden door een strenge ingeblikte stem bij het begin van de route, die ons beval om te gaan kiezen uit tig bedragen die we moesten storten om de slagboom te mogen passeren. We zijn in het bezit van een anual pass en dat vinden we wel genoeg. Rijden dus. En wat een route! Je rijdt tot Lees Ferry en dat is de plaats waar de river-runners aan hun tocht door de Grand Canyon beginnen. Marble canyon: zo genoemdvanwege de kleurrijke rotswanden. Het wordt eentonig. Foto's geven niet weer wat je ziet, als je er alleen (! hoera, kent niemand die plek?) doorheen rijdt.

We sloten de dag relaxed af met een boek bij het zwembad. Morgen eerst een permit halen bij de indianen en dan een voor ons een onbekende slotcanyon bekijken.

Eva

hai oom&tante!!

wat sportief!! stoer hoor, doe ik jullie echt niet na..
ik reis lekker met jullie mee vanuit de luie stoel ;)
hartikke leuk om jullie avonturen zo te volgen en mooie foto's zeg!
volgende keer wil ik echt mee :)

liefs, jullie nichtje