vandewoerd.reismee.nl

Frank Lloyd Wright

De stokoude bejaarde dame (minstens 80!) achter de kassa bij de Wall-mart doet me beseffen dat vandaag officieel mijn pensioentijd is ingegaan. Nooit meer leuke lastige pubers, nooit meer mentoren-vakgroep-rapporten-overleg, nooit meer stagebegeleiden of het onderwijs vernieuwen. VRIJ! Peetje; ik weet dat je met me meereist... doe iedereen mijn hartelijke groeten vanuit Arizona. Ik hoop dat jullie een goed 'onderwijsjaar' hebben! Geertje; de laatste jaren zijnonze leerlingen steeds allemaal geslaagd bij Zorg en Welzijn. Zet die traditie alsjeblieft voort! En wat die stokoude dame bij de Wallmart betreft...... er is nog veel mis in dit land.

1 september 2009; eindelijk het beroemde Biltmore hotel bekeken. Stond al jaren op ons lijstje. Als grote Frank Lloyd Wright- fans (hij is de wereldberoemde Amerikaanse architect en inspirator van onze eigen architecten: Berlage en Rietveld) hebben we daar als kinderen in een snoepwinkel rondgelopen. Er staan 6 mannen in uniform valet-parking en portiersklussen voor de ingang te plegen, maar we zijn brutaalweg binnen gelopen en hebben netjes gevraagd of we mochten fotograferen. Men was uitermate vriendelijk en wekonden zelfs met de interne rondleiding,die alleen voor hotelgasten bleek te zijn, mee. Iedere deurknop, ieder vloerkleed ,iedere lamp, noem maar op, alles draagt zijn stempel. Wat ik vooral geweldig vond was omzijn beroemde glaspaneel 'Saguaro forms and cactus flowers '(zie foto) in de hal eindelijk in levende lijve te zien. Wewaren het alop sleutelhangers, koektrommels, dekbedovertrekken en wat al niet meer tegen gekomen. Maar dit hoort natuurlijk alleen maar hier .

Het is momenteel 109 graden F en dat is omgerekend 42,77 graden celcius.

ik verzeker jullie dat 1 excursie per dag dan het matjeis. De rest van de tijd lig je in het water met koele versnaperingen binnen handbereik.

Morgen meer Frank Lloyd Wright. We gaan voor de tweede keer naar Taliesin West omdat we in 2001 ons fototoestel vergeten waren.

Daarna gaan we Phoenix/Scottsdale verlaten en krijgen jullie ruige natuurverhalen (hopen we.)

Mattijs

Ha Ma, mooi dat alles tot nu toe volgens plan verloopt! Meelezen in het instant plakboek is erg leuk. Hier alles goed: de Canadezen vinden hun draai in de Torenlaan (ze hebben de buren inmiddels ontmoet begreep ik). Nu maar hopen dat het voorspelde slechte weer uitblijft, anders wordt het westerns kijken i.p.v. fietsen voor ze...Veel plezier verder, liefs en groeten uit NL!

Petra

Lieve Netty,
Zover weg, en toch denk je weer aan mij!
Ik geniet van je reisverhalen en zal ze morgen enthousiast doorvertellen.
Vergeet school en pluk de dag!!!
Liefs
Peetje

Ps. sinds maandag officieel vrijgezel, PARTY-TIME!

frank

vandaag blackie naar de kennel gebracht norgen naar holland via frankfurt geen plezier reis frank

Je buren! Angelique, Arno & Luc

Ha Netty, Henny,
de weerman bij het 8-uur journaal noemde het hier de eerste herfstdag. Voor onze canadese buren is daarmee 1 excursie per dag ook het matje haha: zij trotseren weer en wind op de fiets. Petje af. Nadat we eerst dachten inbrekers in jullie huis aan te treffen - elke deur en raam stond open, zelfs de voordeur - hebben we ze bij ons naar binnen getrokken voor de borrel en ze met de verschillende kaarten de route gewezen door Rdam, Hoek v Holland, Utrecht etc etc. nadat An ze heeft uitgelegd hoe je droger werkt (handleiding in frans, duits, italiaans en NL haha) zijn ze klaar voor een maandje op-en-top holland(s weer).

Als jullie terugkomen zal Luc je de oren van het hoofd kletsen, zo druk als ie nu woorden aan het leren is. Els wist ie ook al goed bezig te houden, kortom erg lollig!