vandewoerd.reismee.nl

reisdag/nacht

zondag 30 augustus .

vertrek van schiphol naar Washington 12.25. reistijd 8 uur en 45 minuten.

Voor ons in het vliegtuig zit een echtpaar dat veel last heeft van de airco.

Na veel geklaag trekt zij het hardblauwe sloop van het kussentje over haar hoofd, en hij over zijn pet de plastic verpakking van de deken. 8 uur en 45 minuten een hilarisch gezicht!

We komen een half uur te laat in Washington aanen de captain meldt dat het heel druk is bij de douane en mensen vluchten zullen gaan missen. Wij komen probleemloos het land in en ook onze koffers zijn er dit keer allebei. Na weer een veiligheidscheck rollen we op de nipper het vliegtuig in en vertrekken we meteen. Niks voor mij!

In Phoenix valt de warmte ons rauw op het dak.Verkeerde gedachten. 'we zijn nu later in het seizoen dus zal het wel koeler zijn'. Het is minstens 40 graden en dat voor de avond. Wij zijn inmiddels al ruim 22 uur op en gaar. De hottube en het zwembad voor de deur kunnen we toch niet weerstaan en na een biertje en wat te eten gaan we de jetlag te lijf. Naar bed dus.

Maandag 31 augustus.

Bij het ontbijtzien we weinig gasten.Misschien 4 kamers bezet?

Laagseizoen hier in de woestijn. Kan je het je permitteren de stad uit te gaan dan breng je de zomer elders door. In de winter stroomt het vol met pensionadosin huncampers. Sun City is hier tenslotte vlakbij. Wij hebben uitgerekend dat we hier in de Inn at Pima nu vanaf 1998 5 maal geweest zijn.Dit gebied met de grote organ pipe cactussen spreekt ons bijzonder aan. Beetje thuiskomen hier met die grotejoekels voor de deur.(zie foto)

Vandaag liggen wehoofdzakelijk in het zwembad, lossen de problemen op met het internet (de technische dienst doet dat dus) zodat ik jullie thuis nu kan bereiken en doen de gebruikelijke boodschappen, zoals daar altijd zijn: de koelbox en twee ultra-lichte campingstoeltjes. (bedankt familie Meulenbroeks, dat idee komt van jullie blog. Al11 jaar reizen we door Amerika en nog nooit hadden we eigen stoelen.)

Ter informatie: Hans en Henriette Meulenbroeks hebben een fantastische website gemaakt n.a.v hun reizen door de USA (zie link) die we voor dezetrip schaamteloos gaan gebruiken.

Hettraditioneleonweer (en dan ook echt noodweer) barst nu los, dus de stroom zal wel weer uitvallen.

Morgen verder dus.

Luigi Orsini

Hallo daar aan de andere kant van de wereld, kan ik nog als verstekeling mee? Klinkt weer heerlijk en vertrouwd, al die avonturen. Had jullie graag nog even gezien voor jullie vertrek, maar het is er weer niet van gekomen. Dan maar na de vakantie... Veel plezier en ik ga jullie log dagelijks lezen, dan voel ik me toch een beetje daar.

An, Arno & Luc

Ook in de Rdamse Torenlaan staan 3 reservepassagiers klaar, voor het geval dat nodig mocht zijn - echt geen moeite mee haha
Goed om te lezen dat de reis goed gegaan is! en wat een vooruitzicht. wij lezen driftig mee zodat wij in de toekomst (volgend jaar of zo) jullie blog kunnen misbruiken. Veel plezier, geniet ervan en wij wachten met smart op de vervolg-verslagen!