vandewoerd.reismee.nl

Corralejo. Fuerteventura.

woensdag 31 december 2014.

Corralejo. Fuerteventura.

Dit eiland doet vandaag zijn naam eer aan! Fuerteventura: betekent sterke wind.

Stormachtig kan je het eigenlijk vandaag wel noemen. We zijn hier nu ruim twee weken en hebben voor het eerst aan de keukentafel i.p.v. op het terras in de zon moeten ontbijten.

We hebben een bungalowtje in de noordpunt van het eiland net buiten Corralejo.

Ons wijkje ligt tegen een vulkaan aan,

en ligt buiten het toeristengewoel, maar we hebben er een onvolprezen Toyota Prius bij, die zo weinig geluid maakt, dat ik hem voor thuis zo aan zou schaffen. Ik word hierom vierkant uitgelachen door de mannen in dit gezelschap, want die vinden het geen auto… en nog lelijk bovendien.

De prachtige witte stranden onder Corralejo zijn een paradijs voor kite- surfers. Met tientallen tegelijk scheuren ze door de golven. Leuk schouwspel.

Het duinengebied en het Parque national dat zo'n beetje grenst aan ons huis is bijzonder. Dat verwacht je niet op zo'n lava-eiland.

Het stadje is groter dan je denkt. Er is een leuke haven met veel restaurantjes,

waar we heerlijk verse vis eten en er is een flinke winkelstraat met een heuse mall! Leuke pleintjes met terrassen en “levende muziek”. Kortom een beste plek met voor elk wat wils.

Wij hebben op ons terras een eigen zwembad{je}, mini- maatje, want met één slag ben je aan de overkant. Het is niet verwarmd, dus ik waag me er niet aan, maar Wouter heeft het geprobeerd en die moesten we bijbrengen met een flinke carajillo! Koffie met cognac dus.

Zoals gewoonlijk zijn Wouter en Nico bij ons en dat verhoogt de feestvreugde behoorlijk.

Kerst was lekker rustig met een dinertje op het plein, waarbij de Spaanse André Hazes samen met een dikke dame in hotpants ons probeerde de eetlust te bederven. Niet gelukt, daar zijn de garnalen in knoflook te lekker voor!

Wat we vanavond gaan beleven staat nog in de sterren. Het heeft hier alle dagen al een beetje geknald en de grote hoeveelheid honden in de omgeving laten zich dan niet onbetuigd!

Mattijs, die op Tenerife is met Heather en zijn schoonouders, vliegt zaterdag met de plaatselijke propeller-maatschappij “Binter” naar hier, om nog een dag of zes van het hopelijk mooie weer bij ons te genieten.

Wij zwaaien iedereen daarna weer uit en blijven zelf nog even.

Rest ons jullie allemaal een goed uiteinde en een mooi 2015 te wensen.