vandewoerd.reismee.nl

Borrego Springs.

Borrego Springs.

Deze woestijn-vallei ligt tussen drie bergkammen. Vanaf ons terras een heerlijk uitzicht. We liepen 2 jaar geleden de Palm Canyon trail , die bergen in; we kunnen ons nu niet meer voorstellen, dat we dat hebben volbracht. Het is nu wel een graad of 10 heter! Gisteren vielen we met onze neus in de boter.

Op weg naar het visiter-center werden we tegengehouden door de sheriff! De parade was aan de gang. Het meest belangrijke evenement van het jaar! Het waren de Borrego Days, een jaarlijks terugkerend festival. Normaal is dit een “slaapdorp”, maar nu was de hele valley uitgelopen.

We pakten nog net een staartje van de parade mee en hebben genoten van alle bedrijvigheid op de Christmas-Circle, zoals de belangrijke en enige rotonde hier heet.

Terug op de stek werden we geconfronteerd met onze net aangekomen, zeer vette Amerikaanse buurman en zijn zo mogelijk nog dikkere vrouw en zijn kind, dat al knagend met de zoutjesdoos onder zijn arm, rap de omvang van de ouders zal bereiken. Vermakelijk, de man sprong met oerkreten het water in. De killerwhale in Seaworld deed het slechter. Wij zijn uit zijn Splash-Area gebleven.

Vandaag de beelden-trail van Ricardo Breceda gereden, die we twee jaar geleden deels hebben gedaan.

Dennis Avery, de eigenaar van de Galleta Meadows, (dat zijn echt geen weiden, maar enorme stukken woestijn) was behoorlijk gecharmeerd van deze kunstenaar en vond dat zijn meadows ene grote galerie moesten worden.

Er staan nu zo’n 130 van zijn kunstwerken in dit landschap en dat werkt behoorlijk vervreemdend en raar.

We hebben de off road trails weer met plezier gereden en mijn favoriet; de draak staat er ook nog steeds vuurspuwend bij!