vandewoerd.reismee.nl

Van Blythe naar Indio.

Donderdag 23 oktober.

Van Blythe naar Indio.

We zakken af naar het zuiden en willen via de oostkant van de Salton Sea weer omhoog. Dan overnachten, nog wat verder rondkijken, om zaterdag in Borrego Springs uit te komen.

Onderweg willen we de Mesquite goudmijn bezoeken, maar daar komen we niet verder dan de poort, want de rondleidingen zijn passé.

Het is ook wel heel erg warm om hier nu rond te gaan lopen! Toen we vertrokken uit Blythe was het om 10 uur al 31 graden.

De Imperial Sand Dunes doemen daarna imposant voor ons op.

Wat raar, midden in een woestijnlandschap een hele rug met blinkende duinen. Henny roept, als we ze op zien doemen; ”en nu de zee”!!!! die koelte, dat zou fantastisch zijn! Het is zo heet! Het loopt naar de 40 graden.

We rijden langs katoenplantages en heel veel veebedrijven. Rieten overkappingen met duizenden koeien eronder. Heel veel kilometers, met honderden meters balen stro.

Langs de Salton Sea stoppen we om de pelikanen Ă©n de rare sfeer te fotograferen.

Wat jullie niet ruiken is de vreselijke stank die uit dit meer opstijgt. En er zijn zelfs RV parken langs de rand! We zijn er één opgereden…..wat een armoe.

Omdat we nooit om een slaapplek verlegen zitten, valt het deze middag een beetje tegen. Wat een drukte rond Indio. Misschien komt het ook omdat het zo warm is en we verlangen naar wat rust. Een beetje klaar met ”on the road”. Motel 6 lokt.

We logeren hier nooit, omdat het minimaal is en we voor het internet moeten betalen!!!! Noem het meest rare motel in dit land en er is altijd gratis internet. Principiële kwestie! Maar goed, we gaan hier slapen, doen nog een beetje goed werk met allerlei zielen die voorbij komen en ons hun vader voorstellen en om een sigaret vragen…. De goederentreinen die langs komen zijn ook niet verkeerd en de hoertjes die de arbeiders bedienen, die hier logeren zijn ook wel leuk om naar te kijken, kortom….waren we maar in Blythe gebleven!

Nooit meer naar motel 6.

Morgen naar Borrego Springs.