vandewoerd.reismee.nl

Van Kingman naar Lake Havasu City.

21 oktober.

Van Kingman naar Lake Havasu City.

We horen en lezen dat het in Nederland bar en boos is met het weer. Daar kunnen we ons hier niks bij voorstellen. Het is hier 30 graden + en met die hete woestijnwind schiet het ook niet op.

Niet veel bewegen en blijven drinken dus.

We reizen door Laughlin, in het uiterste puntje van Nevada.( de gok-staat) We logeerden hier al eens, 16 jaar geleden in zo’n levensgroot Casino-hotel, maar herkennen niet veel meer.

Er ligt een nieuwe raderboot in de Colorado-river, die bij nadere inspectie gewoon aan de wal vastzit. Een “raderboot-gebouw” dus!

Al die goksteden zijn een beetje namaak. Wel leuk, maar heb je er Ă©Ă©n gezien, dan weet je het wel.

Op de plek waar we stopten, dook opeens een Roadrunner

op die ons heel dicht bij liet komen en parmantig voor ons paradeerde. Kuifje omhoog en dribbelen maar. We hebben trouwens veel dieren gespot deze reis. Een paar dagen geleden stak er een anderhalve meter lange slang over. Henny kon hem net ontwijken. Ook prachtig: een enorme golden eagle, die zich te goed deed aan een dood hert langs de kant van de weg. Hij keek ons eens aan en bleef gewoon dooreten. Verder veel herten en een kudde Bisons! (in gevangenschap, dat wel. Moest aan jou denken, Mattijs!)

In Lake Havasu City hebben we een motel gezocht en daarna de “wereldberoemde” London Bridge bekeken.

Wat een raar verhaal! Omdat deze brug over de Thames in Londen aan het verzakken was moest hij afgebroken worden en ging in de verkoop. Eén of andere grootheidswaanzinnige hier kocht het ding voor zo’n 2,5 miljoen dollar en had nog eens 4,5 miljoen over voor het vervoer en het weder-opbouwen hier. Dit alles van 1968 tot 1971. En het bizarre is… ze hebben die brug op het land herbouwd

en de rivierarm (van de Colorado river) er later onderdoor gegraven! Men is hier apetrots op dit fenomeen. Niks bijzonders voor ons, maar met een heus visiter-center en Engelse fontein

en hekken blijkt het toch een trekker voor de toerist.