vandewoerd.reismee.nl

VanCedar City naar St. George.

Zaterdag 18 oktober.

Van Cedar City naar St George.

Ons plan om via de west-ingang van ‘Zion NP’ naar de ‘Kolob Canyons’ te rijden en onderweg een mooi stukje te lopen, hebben we ter plekke opgegeven. Wat een drukte. Nee, niks voor ons.

We stoppen op weg naar St George dan liever bij Silver Reef. De enige plek in de USA waar ze zilver gevonden hebben in zandsteen. In de korte tijd dat dit stadje een florerend winstgevend plekje was…..(1876 tot 1890) haalde men 7 miljoen ounces zilver boven de grond.

Dit verdeeld over 33 mijnen. Leuk museum, aardige trail langs de vervallen mijnen en omdat de plek hoog ligt, een prachtig uitzicht op de bergen van Zion.

Kortom, leerzame (warme) ochtend.

Voor morgen staat de Snow Canyon op het programma. We blijven hier 2 dagen dus ons plan was…vandaag rijden we door de canyon en morgen zoeken we een mooie trail om daar te lopen. De enthousiaste parkranger vraagt (hoe kan het anders): “Waar komen jullie vandaan?” en zegt: “ Nou. jullie komen van ver voor deze drukke plek!” En druk, dat zullen we weten. Toen we hier eind jaren 90 waren, was er geen kip, maar nu bevolken ontelbare schreeuwende gezinnen alle plekken die er toe doen! Je kan geen foto maken zonder mensen erop. Boven op de bergen,

hangend in de touwen aan de rotsen, rennend met kinderwagens, fietsend of steppend….wat een drukte! We rijden de Canyon door en maken ons, na op het hooggelegen uitkijkpunt nog even te genieten van die prachtige kloof, snel uit de voeten.

Jammer, weekend…., niet aan gedacht. Morgen rustdag, zondag....Met uitzicht op de tempel .....Wie weet!