The best of Capitol Reef.

15 oktober, ,

Gisteren, na ruim 100 kilometer dirtroad, heb ik gezworen vandaag op het asfalt te blijven. Even genoeg van hotseknotsen en van nieren, die na een tijdje tegen je middenrif aanzitten. Lekker lopen door een geweldig landschap! Dat wordt het vandaag.

Toch konden we de aanloop naar de Capitol Gorge niet weerstaan. Een prachtige rit naar het beginpunt van de looptrail. Die tocht hebben we al eens volbracht, dus dat gingen we nu niet doen. Bovendien dreigde het te gaan regenen en we zijn op onze leeftijd het “ verzopen-katten-verhaal” voorbij. Mooi-weer-lopers dus.Een paar van onze favoriete plekjes met de auto bezocht. Kleine trails gelopen...Het blijft een wonder, dat dit landschap 65 miljoen jaar geleden ontstaan is

en dat dezelfde verschrikkelijke krachten, die het Colorado-plateau omhoog hebben gelift, dat hier ook gedaan hebben. Met de ‘Waterpocket Fold’ als gevolg. Een gigantische muur die meer dan 100 mijl doorloopt.

Bekijk de plaatjes en zie waarom we dol zijn op dit gebied!

Morgen trekken we weer naar het zuiden. Zien, wat er dan weer op ons pad komt!