vandewoerd.reismee.nl

Capitol Reef.

Zondag 12 oktober.

Capitol Reef .

Vanochtend om zes uur ruw gewekt door de rookmelder boven ons hoofd, die met luid gierend gepiep aangaf, dat hij nog werkte! Alleen jammer…. er was nergens rook. Wel iedereen wakker op ons rijtje natuurlijk. De eigenaar van dit alles (een soort morsige ouwe hippie, maar wel leuk) kwam hem na het ontbijt eigenhandig vervangen. Hij vertelde ons, dat deze temperatuur (het was lange broeken- en vesten-weer met veel wind) normaal is in deze maand en dat hij over 14 dagen dicht ging, want dan kwam er toch geen kip meer. We zitten 7000 voet hoog, dus de temperatuur is in de ochtend fris en, met veel wind, gewoon koud. In de middag zitten we weer boven de 20 graden, maar de wind is nog steeds stormachtig. Op de foto’s ziet het er bedrieglijk warm uit, maar dat valt ons een beetje tegen. Na 14 dagen warm , moeten nu de lange broeken uit de koffer.

We doen het rustig aan vandaag. De ontspannen trail

langs de ‘Petroglyphs’ als eerste. Van 600 tot 1300 woonden hier de Fremont-indianen. Zij versierden de wanden van de imposante rotsen met hun Native Art.

Wat hebben we trouwens weer genoten van deze omgeving. Enkele plaatjes ter illustratie.

Daarna reden we naar het visiter center voor wat informatie over de Fremont River, die we over moeten steken, als we de ‘Cathedral Valley Loop’ willen gaan rijden. Het water staat 12 inch hoog, dus dat moet onze auto met high clearance bodem aankunnen. We zullen zien.

Onze favoriete espressobar zit er ook nog, maar staat te koop. We overwogen even om hem over te nemen:-) …..oef, toch maar niet. De koffie was als vanouds, gelukkig!

Daarna nog even de zon geprobeerd,

maar met te veel wind hebben we dat snel opgegeven.

Wordt vervolgd.