vandewoerd.reismee.nl

Van Page naar Torrey.

Zaterdag 11 oktober.

Van Page naar Torrey.

De Bukskin Gulch, die we vandaag wilden lopen, is naar een volgende reis verbannen. In Kanab, waar we dan hadden moeten overnachten, was geen hotel meer te krijgen. Dus doorgereden naar Torrey. Een gat van niks, maar wij komen er al jaren. Het is de ingang van het Nationale park, waar we veel mee hebben: ‘Capitol Reef’. Geweldige rauwe, rode natuur. Geweldige trails te lopen en geweldige dirtroads te rijden. We hebben er in de loop van de tijd al veel van gedaan, maar er is nog wat te wensen en de ‘Cathedral Valley-Loop’ willen we eigenlijk nog eens overdoen. Als de rivier niet te hoog staat, want die moeten we met de auto dus oversteken. Verder willen we toch een beetje uitrusten, want zo’n rondreis gaat je niet in de kouwe kleren zitten op onze leeftijd. Dat merken we dus wel!

De rit naar hier was weer een waar genoegen. Het stuk van Page naar Kanab was prachtig en dat waren we na zoveel jaar vergeten. De red Canyon langs Brice nog altijd even spectaculair!

De 12 naar Torrey, die we al misschien 10x keer gereden hebben, blijft een feestje! ( Niek, behalve die twee afgronden. Ik heb dat nu zitten filmen en kreeg kippenvel van ellende).

Wat een vergezichten en wat een bergmassieven!

En dan het laatste stuk naar Torrey door het ‘Dixie National Forrest’. Afgezien van een stuk of drie doodgereden herten een kleurrijk gebeuren.

Echt Indian Summer in Utah. Alle aspen/berken in helgele herfstkleuren en de roodtinten van sommige bomen deden onecht aan.

We zijn hier alle jaren in een verschillend jaargetijde geweest. Vorig voorjaar waren alle berken teergroen en nu dit felle geel. Prachtig!

We logeren hier altijd in één van de grotere hotelketens, maar nu eens iets anders geprobeerd. De ‘Capitol Reef Inn en café’. Niet dat fenomenale uitzicht, maar een gemoedelijke sfeer, grote kamer met koffiezetter en koelkast, inloopgarderobe voor alle rotzooi en snel internet. Voortuintje en hottube binnen 10 meter en ook nog een aardig restaurant.Hier houden we het wel uit.

Wordt vervolgd.