vandewoerd.reismee.nl

Van Bluff naar Kayenta.

7 october.

Van Bluff naar Kayenta.

Vandaag staat De ‘Valley of the Gods’ op het programma.

Een vallei met geweldige rotspartijen.

Zo’n 15 jaar geleden waren we er al eens en in mijn geheugen was alles er zwart en grijs. Er hing een dreigend onweer boven de plek. Valley of the Gods deed zijn naam dus eer aan. Henny heeft “rode” herinneringen en die kloppen.

We rijden de Valley in. Dirtroad, een eitje vergeleken bij die van de Shiprock van gisteren. We passeren een vrolijk ouder stel met een lage personenauto. Of die later nog zo vrolijk zijn?

Wat het landschap betreft: Fenomenaal…. Wat een geweldige, kolossale rotsformaties. In de verte aan de horizon het silhouet van Monument Valley. (bekend van de Marlboro- sigarettenreclame)

Wat de weg betreft: die wordt steeds slechter. We moeten veel steile hellingen op en af. Low gear dus. Veel diepe washes door en veel kuilen en keien omzeilen. Arm oud stel! Bij het eind van onze trip komt er ons een tractor tegemoet. Niet moeilijk te raden wie er uit de ellende getrokken moet worden.

Op weg naar Kayenta komen we langs ‘Goosenecks SP’,

‘Mexican Hat’

en ‘Monument Valley’.

Drie plekken, waar we al meerdere keren geweest zijn. Nog maar even de plaatjes!

In Kayenta zijn maar 3 motels, waarvan dat van vorig jaar, Niek, het duurste. Zou Exit ook 180 dollar per kamer betaald hebben?

Wij zitten in de Wetherill Inn. Ook voor een woekerprijs, wat ons betreft. ‘Ja’, zegt de Navajo receptioniste…’ het is hoogseizoen (?) en dicht bij Monument Valley’.

Morgen meer.

nico

motelprijzen... OK. Maar is er nog steeds geen drank te krijgen? Veel erger!!