vandewoerd.reismee.nl

Farmington Badlands

3 en 4 october

Farmington –Badlands.

Gisteren zijn onze pogingen de King of Wings en de Valley of Dreams te vinden enigszins mislukt.

Bij de King of Wings zijn we tot de (ook al niet makkelijk te vinden) windmolen gekomen.

Onze gps werkt prima in de auto, maar zo gauw we gaan lopen is dat ding gek, of wij! We kunnen er niet mee omgaan. (Miek, we zijn veel te slim voor dit apperaat…..jij snapt, wat ik bedoel!). We zijn gaan dwalen en waren zo verstandig om niet te verdwalen, dus…. opgeven die handel.

Daarna de Valley of Dreams geprobeerd. Dat is daar in de buurt. Alle coordinaten hadden een 9 in de reeks en die pakte ons verrekte ding niet. Naar huis dus en in de zon met een ‘steeltje’.

Na bestudering van wat sites op internet wisten we wat er bij die VOD fout was gegaan, dus hebben we vandaag nog een poging gewaagd. Gelukkig liep er een vriendelijke indiaan langs de weg en die wees ons een karrespoor, waarlangs we in de wash terecht moesten komen waar de VOD nearby was.( Er staan nergens bordjes die de weg wijzen. Dit is Navajo- indianen gebied. Zij zijn niet zo happig op ons rednecks. Het zijn hun heilige plaatsen.) Dat karrespoor was killing voor ons en de auto. Dikke hoge middenberm en Henny heeft ons stapvoets verder en verder de wildernis in gebracht. Met nog een stuk zandweg op het laatst had ik het wel weer even gehad met dirtroad rijden…. Oei, toen kwamen we in een prachtig onbekend badland terecht.

( voor die VOD moesten we nog 1 mijl lopen met een gps, die wat ons betreft dolgedraaid was, dus hebben we dat gelaten voor wat het was.)

We waren helemaal tevreden. Niet meer zoeken naar de VOD….hier hebben we heerlijk een paar uur rondgedwaald.

Fossielen en versteende bomen gevonden en genoten van een science fiction-landschap. En dat zoals altijd helemaal alleen zonder pottenkijkers.

Wat een land!!

Morgen verder.