vandewoerd.reismee.nl

Van Rotterdam naar Phoenix Arizona.

Zaterdag 27 september

Naar Phoenix Arizona.

Onze vlucht vertrekt om 10 over 10, maar door de nieuwe veiligheidsregels naar de USA moeten alle elektronica en snoeren in de handbagage eruit en aangezet worden. Nou daar zijn we lekker mee. 2 tablets, 2 e-readers, telefoons, fototoestel, i-pods: noem maar op. Dat geldt voor al die mensen voor ons en omdat wij bijna de laatsten zijn en het vliegtuig hierdoor al een uur te laat is, worden wij snel doorgestuurd. We vliegen naar Houston (10 uur en nog wat) en moeten daar 4 uur wachten op onze ‘connecting flight’ naar Phoenix.

Daar is het zo druk, dat we met ‘immigration’ en douane zoveel tijd kwijt zijn, dat we na één biertje kunnen ‘boarden’ . Voor het eerst krijgen we daar een controle op explosieven. Een soort vochtige pleister, die over onze handpalmen wordt gehaald. Wij denken drugs…. Maar zij denken iets anders. Phoenix is 2 uur en 30 minuten vliegen, maar omdat we weer in een andere tijdzone komen, wordt het steeds vroeger. Onze bejaarde lijven zijn het daar niet mee eens!!! Auto ophalen en naar bed!

( Deze info is voor jou, Mal…we hebben een Infinity QX60,four wheel drive, nieuw, luxe uitvoering met overal leer en lampjes in de deurkrukken en een open dak en een verwarmd stuur en stoelen, maar, oei, dat hebben we hier in 30 graden niet nodig! Henny is er blij mee en bestudeert het boekje. Mij interesseert het niet, zoals je snapt. Het rijdt vorstelijk! )

Vlak voor Phoenix zegt de piloot, dat het een beetje regent daar, maar als we aankomen, zal dat wel meevallen.. Jaja, ik zie met angst en beven een donder- en bliksembui in de vliegrichting opdoemen . Dat is als je in een vliegtuig zit een rare gewaarwording. We gaan er recht op af. Net voor de bui gaan we er omheen en ik ben blij, dat we veilig op de grond staan. Na 26 uur op de benen zijn we opgelucht te kunnen gaan slapen.

Zondag 28 september.

Veel rumoer vannacht vanwege de nachtclub in ons hoofdgebouw. Vandaag een rustig jetlagver-werkend dagje. Stoelen en koelbox en de drinks en de etenswaren, die we altijd bij ons hebben voor onderweg, aangeschaft. We zien overstroomde wegen

en veel afgewaaide stukken palm(boom) op de straten liggen. Het is hier noodweer geweest. Gelukkig vandaag weer strakblauw en 30 graden. Daarna een relaxed middagje bij het geweldige zwembad. Prima plek met bedden onder baldakijnen en alles met weelderige kussens. Beetje bijkomen dus.

Prachtige zonsondergang .

Morgen vertrekken we hier richting New Mexico.

Luc veugelers ea

fijn om te horen dat jullie heelhuids aangekomen zijn. Leuk om alle foto's te zien. Vlak voor het slapen klampte luc mij aan: op school heeft hij vandaag aardrijkskunde gehad, of in elk geval iets wat daarop lijkt: als het warme en koude lucht is, dat er dan een kolk ontstaat.. Tsja hoe het precies in elkaar steekt.. de vraag of het in Amerika ook heel warm is, dat Henny en netty toch maar niet in zo'n kolk terechtkomen; prachtig mannetje is dus goed bezig met jullie reis ????. Kortom, wees voorzichtig namens t mannetje! Liefs