vandewoerd.reismee.nl

Van Cortez naar Moab.

Van Cortez naar Moab.

In Moab zullen we drie dagen logeren en de Nationale parken Arches en Canyonlands nog verder uitspitten, dan we in de loop van de jaren al gedaan hebben. Arches is een klein park met heel veel natuurlijke bogen en daar willen we de trail naar Delicate Arch ( het logo van mijn hotmail tenslotte) eindelijk eens gaan proberen. We hebben de Arch al vele malen van hooggelegen punten in mini gespot en zagen altijd op tegen de inspannende, toch wel lastige, (van horen zeggen) trail, maar wie niet waagt, enz……

Canyonlands is een heel ander verhaal. Een enorm groot gebied, midden op het Colorado-plateau met alles wat je maar wilt! Honderden canyons, met de kloven van de Green River en de Colorado River als belangrijkste. Een wildernis, met allerlei soorten gekleurde rotsmassa’s van verschillende steensoorten.

Veel dirtroads (waar je beter een jeep voor kan huren!) en primitieve trails. Zo’n 95 procent van dit gebied is onbegaanbaar. Op onze weg naar Moab nemen we een voorproefje, want we komen langs de oost-ingang van het park.

We hebben deze rit al vaker gemaakt, maar wat ons betreft kan het niet vaak genoeg zijn. Wat een overweldigende natuur! News Paper Rock blijft een interessante plek.

Ook hier weet men weer niet wat de Fremont en Pueblo Cultures bedoeld hebben met de petroglyphs.

“Tse Háne” noemen de Navajo indianen de plek: “Rock that tells a story”.

Daarna rijden we naar het Big Spring Canyon Overlook-punt en lopen een stuk van de Slickrock Foot, een trail tussen alweer amazing rockformaties. Wat een tocht!

Mooi op “borreltjes-tijd” komen we in Moab, in onze Big Horn Lodge aan. We drinken een koude Steel met uitzicht op de rode rotsen.

Amerikanen vieren Memorial day vandaag en wij vieren ook een voor ons Memorial Day

met een uitstekend etentje en een lekkere fles wijn!

Wordt vervolgd.