vandewoerd.reismee.nl

Bisti Badlands Wilderness.

Bisti Badlands Wildermess.

Gisteren een rustdag, met een late brunch, een nagel-chinees, waar ik niet mee kon communiceren, de was, een beetje boodschappen, blaar op de teen laten genezen en lui lezen in de tuin.

Vandaag dus weer flink wat lichaamsbeweging in de Bisti Badlands. Daar waren we 4 jaar geleden al eens en hebben toen een beetje rondgelopen op een klein plateau, dat vol staat met hoodoos.

Vandaag gaan we ook de echte wilderness in, dus een stukje hiken in de zijdalen van de Gateway Wash. We beginnen achterin het gebied en geloven onze ogen niet! Is dat een grote zwarte lama, die daar staat te grazen?

Binnen no time worden we door hem achterna gezeten en weten we niet hoe snel we de auto in moeten duiken. We kwamen vast te dichtbij, zijn territorium in. Dat begint goed!

In de dalen aan de zuidkant van de wash is het weer genieten. Wat een landschap, wat een kleuren, wat een rare hoodoos.

Van de drie badlands, die we de afgelopen dagen bezocht hebben, is dit echt de mooiste. We laten de beelden spreken!

In het komend weekend is het Memorial-Day en hebben de Amerikanen 3 dagen vrij.

In de richting die wij uit wilden, is geen hotelkamer meer te krijgen dus stellen we ons plan bij en vertrekken morgen naar Cortez, Colorado voor twee nachten. Dat wordt dus Mesa Verde.