vandewoerd.reismee.nl

Ah Shi Sle Pah Widerness.

Ah Shi Sle Pah Wilderness.

Dit is de naam van een brede wash, waarin zich heel veel hoodoos bevinden. Er zijn hier veel fossielen gevonden, die miljoenen jaren oud zijn: van planten, vissen, schildpadden, krokodilachtige creaturen en zelfs een compleet skelet van een dinosaurus. Vanwege deze vondsten heeft het gebied een beschermde status gekregen. Wij, als toeristen, vinden de hoodoos het meest interessant.

Om er te komen, moeten we eerst tientallen mijlen dirt-road overwinnen

en daarna een plek zien te vinden, waar we in de wash kunnen afdalen. Dat kost even tijd, maar dan heb je ook wat! We hebben er enkele uren rondgelopen en enorm genoten van de gekleurde omgeving

en de hoodoo-groepen.

Maar, ook hier weer, de eenzaamheid van het gebied is die extra dimensie, waar wij zo van houden. We proberen een tijdje de King of Wings te vinden, (een hoodoo van ongekende afmetingen met een vleugel van zo’n 3 meter.) Lang een geheim geweest, waar hij precies staat!, maar de coördinaten, die we van een Duitse site hebben, blijkt absoluut niet te kloppen. Jammer.

Op de terugweg nemen we een verkeerde afslag, waardoor we op de meest vreselijke dirt-road ever terecht komen. We worden door een indiaan gered (Are you O.K.? ), als we vertwijfeld langs de kant de GPS aan het raadplegen zijn.

Inmiddels is de cowboy weer aan het lasso-werpen en zit hij behoorlijk om publiek verlegen.

Gelukkig zijn er omstanders, die hem aan het praten krijgen en hij houdt dan ook niet meer op.

Sterke verhalen troef! Wij genieten in stilte.