vandewoerd.reismee.nl

Van Sedona naar Green Valley

Van Sedona naar de Green Valley.

De rit naar “ons huis voor een week” is hot en duurt een uur of vier.

Het is 32 graden Celcius en gelukkig is er wind.

Met onze Amerikaanse landlord Ineke, die een beetje Nederlands is, met een vader uit Groningen en een moeder uit Friesland, hebben we afgesproken te bellen, als we in de buurt zijn.

Eerst naar de Safeway voor boodschappen en dan naar het typische “adobe huis”, dat op een hoek met uitzicht naar de desert en de bergen ligt.

Het is ruim, met twee grote slaapkamers en ieder een eigen badkamer. Twee lekkere terrassen en meteen de wasmachine aan. Ineke maakt ons wegwijs en vertelt ons niet te gaan wandelen in de avond vanwege de ratelslangen, de garagedeur niet open te laten vanwege de ratelslangen en grote lizards, die echt naar binnen komen en uit te kijken bij het hiken. De ratelslangen hebben nu jongen en die hebben dezelfde hoeveelheid gif als de ouwetjes, maar kunnen bij een beet niet doseren en zijn dus des te gevaarlijker. Bobcats zijn banger voor ons dan wij voor hen, dus dat is geen probleem.

Dit wordt de bloeiende cactus pagina, want even het huis uitgelopen de desert in en we zien zoveel soorten, die in deze periode bloemen hebben.

Geweldig. Hele kleine konijntjes hippen voor onze voeten en twee road-runners? steken voor onze neus het paadje over. Waar blijven de slangen???

We gaan ons even rustig bezinnen op wat we verder deze week gaan doen. We houden jullie op de hoogte.