vandewoerd.reismee.nl

Van Capitol Reef naar Kayenta.

Van Capitol Reef naar Kayenta.

In Capitol Reef rijden we de loop, maar eerst in het visitor-centre een map van het park voor Nico.

Bij de Grand Wash rijden we naar binnen en lopen een klein stukje. Geweldig, dat canyon-gevoel! Deze trail liepen we in 2009.

We willen naast de 95, (de mooie route richting Mexican Hat) een kleine slotcanyon lopen, maar komen bij het begin voor een steile muur te staan, waar we echt niet omhoog kunnen. Ik ga, met 2 nauwelijks genezen, gebroken armen, geen gekkigheid uithalen. We lopen dus terug en vervolgen onze weg.

Als we denken, dat we het gehad hebben, volgen nog een aantal scherpe haarspeldbochten van een duizelingwekkende hoogte naar beneden, ongeplaveid! Als we dat geweten hadden……..

Bijna bij Kayenta bezoeken we Goosenecks (de grillige loop van de San Juan River) diep beneden ons.

Mexican Hat mag ook niet ontbreken.

Monument Valley valt voor het oog een beetje tegen en we hebben niet veel zin de Indianen daar te gaan vervelen.

In Kayenta zoeken we ons hotel op en ondanks dat het 10 graden kouder is dan de voorgaande dagen, met ook nog veel wind, liggen we nog even aan het zwembad en bedenken tot onze spijt, dat we in een Indianenreservaat zitten en dus geen wijntje bij het eten krijgen.

Morgen verder.