vandewoerd.reismee.nl

Van St. George naar Bryce Canyon City.

Van St. George naar Bryce Canyon City.

Een hete dag. 34 graden Celcius, maar er is gelukkig wind en air-co!

We rijden naar Zion National Park. Beroemd om zijn immense muren van rode zandsteen door weer en wind in vormen gebeukt van een indrukwekkende grandeur! (deze is niet van mezelf, maar van Claude Hervé-Basin) De eerste Mormonen gaven de bergtoppen Bijbelse namen: Angel’s Landing, East Tempel, Guardian Angel.

Je kunt hier prachtige wandeltochten maken en wij kiezen voor een trail die omhoog klimt naast de rivier de Virgin. Auto’s zijn verboden dus we nemen de gratis shuttlebus. Hop on hop of. Overal waar je wil kan je uitstappen en dan komt er later altijd wel weer snel een bus die je oppikt.

Het is een prachtige tocht, zo tussen die immense wanden.

Felle kleuren tegen een strakblauwe lucht. Voor mooie foto’s is het contrast tussen zon en schaduw veel te sterk, maar we klikken er toch maar op los. Er zit altijd iets ter publicatie bij, al komt de immense overweldigende natuur absoluut niet over op de plaatjes.

Dat is ook het geval als we door de oostkant van het park richting onze volgende bestemming, Bryce Canyon, rijden. Het eerste stukje haarspeldbochten omhoog is onbeschrijfelijk mooi en ook een beetje griezelig. Nico en ik zijn geen helden als het om bergritten gaat. Maar wat een natuurgeweld! Ook de Red Canyon die we doorrijden is een stop waard. Daar verschijnen de hoodoo’s ( gekleurde zandstenen pieken) voor het eerst. Genieten!

Bryce Canyon National park is van een heel andere orde, maar daarover morgen meer.

We slapen in een motel aan de poort van de Canyon, zitten op onze nieuw-gekochte Wall-Mart - stoelen (van $8.99 per stuk.) met een drankje uit onze nieuwe koelbox voor onze kamers in de zon. Ja we zijn helemaal gesetteld zoals jullie begrijpen en we komen aardig in het ritme. We eten in de Ruby’s Inn onze eerste echte Amerikaanse maaltijd. Niet veel soeps dus, geef mij maar een Subway-broodje. Het is nu zes uur in de ochtend. Jetlag maakt vroege vogels van ons en het internet is nu tenminste niet overbezet zoals gisteravond. Heb net de balkonvoorstelling rondom onze nieuwe koning gezien. We zijn helemaal op de hoogte.

Morgen meer.