vandewoerd.reismee.nl

Back home again.

Back home again.

Al na ruim 2 weken zijn we weer een compleet onderdeel van 'Het Overschiese'! Onze Amerika-reis, die bijna 10 weken duurde, lijkt nu al ver weg.

Een reis, met veel hoogtepunten en een dieptepunt als slot. We hebben ruim 8000 kilometer gereden en veel bijzondere dingen gezien en meegemaakt. We zijn op plekken geweest, die ons onbekend waren en hebben ook veel dingen terug gezien van ons bezoek in de zuidelijke regio in 1999. De slotweek had een bizarre afloop, door het overlijden van onze goede vriend Frank. Blogvolgers van het eerste uur weten dat we bij Frank al 14 jaar onze vakanties in Amerika beginnen, eindigen, of beginnen én eindigen. We zijn blij, dat we onze vlucht een dag konden verzetten om bij zijn uitvaart te zijn.

Die uitvaart met militaire eer was een bijzondere plechtigheid. In de buitenlucht, zoals we die kennen uit de Amerikaanse films, de last Post, die gespeeld werd door een militair/trompettist,

rechterhand op het hart of, voor de veteranen, aan het hoofd en daarna de ceremonie met het vouwen van de vlag, die met een persoonlijk woord overhandigd werd aan Yvonne.

De vlag gaat mee naar Holland, waar hij een blijvende herinnering zal vormen aan deze bijzondere dag. Hij mag absoluut nooit de grond raken en met trots hadden we hem nog even op schoot!

Bij Frank thuis hebben we daarna het glas op hem geheven.

We nemen afscheid van dat heerlijke huis, waar we nu nooit meer naartoe zullen gaan, waar we nooit meer op de waranda of in de tuin zullen zitten.

We eten daarna ‘s avonds met vrienden en familie bij 'The Spinnaker', Frank's favoriete restaurant aan de baai, waar hij ons allemaal altijd mee naartoe nam, met uitzicht op het verlichte San Francisco.

De volgende dag beginnen wij aan onze voorspoedige thuisvlucht.

Ons eerstvolgende reisje gaat eind april naar de Algarve. De laptop blijft thuis, want op alleen maar beelden van stranden en gegrilde zeebaarzen zit niemand van jullie te wachten!