vandewoerd.reismee.nl

Van Joshua Tree naar Los Angeles.

Van Joshua Tree naar Los Angeles.

Vanochtend begint de dag stralend. In de verte hangen wel buien en we horen zo nu en dan donderslagen, maar die houden ons niet tegen; we gaan toch nog twee plekken, waar we nooit geweest zijn, in het Joshua Tree NP bezoeken. Eerst Indian Cove. Daar lopen we een trail door de bedding van de rivier, tussen de karakteristieke rotsvormen van dit park.

Hier hebben vroeger de Serrano-, Chemehuevi- en Cahuilla-indianen gewoond. Hun proteïne-opname kwam voornamelijk van de cotton tail en de Jack rabbit. Ons werd veel leven tijdens de wandeling beloofd. Leguanen, schilpadden, allerlei soorten ratten en muizen en.....nou, nog geen konijn gezien!

Wel een heerlijke wandeling gemaakt tussen de levensgrote formaties van kolossen van rotsen. Het mooiste is toch altijd weer, dat je helemaal alleen loopt. Nog even een voorbeeld van een kampeerplek, zoals gisteren beschreven:

Daarna naar ‘Black Rock'. Geen zwarte rots gezien, maar wel een hele andere vegetatie dan we in het park gewend zijn. Alles is heel helder groen,

de rotsen zijn anders

en de trail beloofd een prachtig uitzicht op de geweldige besneeuwde toppen van de Bernadino Mountains.

Nou, dat klopt. We lopen kilometers en stappen rond 12 uur in de auto voor de rit naar Los Angeles met op de mp3 speler Billy Joel,die toepasselijk zingt over 'Los Angelinos' (sorry Nico!).

Na het stukje windmolens en bergen, (nog wel leuk)

komt de 4- en 5-baans grote ellende.

Oh, wat heb ik een hekel aan dit stuk. 150 kilometer tot Los Angeles: druk druk druk.

Maar wel weer indrukwekkend als we LA binnerijden!

We willen per sé morgen naar het Paul Getty museum, dus rijden de 10 helemaal af naar Santa Monica. Wouter, nog niks veranderd hier na 15 jaar.

Daar proberen we een hotel te vinden, wat niet eenvoudig is. Nog even genoten van Venice Beach, wat een gekke maalstroom van gestoorde medemensen is (geen foto's, we waren het eigenlijk toen al spoeg zat!) en komen dan in Manhattan Beach in een giga-kamer met alles erop en aan, voor een schappelijke prijs, terecht.

Nog even heerlijk op het strand, met de Bay Watch Resque-uitkijkpost van David Hasselhoff .

Morgen verder.

Wout

Mocht je David nog een keer willen spotten; die ligt nu waarschijnlijk zijn roes uit te slapen in de goot op de parkeerplaats áchter die uitkijkpost. ;-)