vandewoerd.reismee.nl

Anza Borrego Desert State Park.

Anza Borrego Desert State Park.

We zijn hier bij de Salton Sea geweest in de zomer van 1998. Toen was het zo heet (40 graden Celcius +), dat we dit State P ark, dat aan de westkant van deze plas ligt, niet hebben bezocht. We wisten dat hier mooie canyons en geweldige plekken te bekijken zijn, maar toen was het al een probleem om in en uit de auto te stappen zonder een zonnesteek te krijgen, zodat we besloten om deze plek op een later tijdstip en bij een mildere temperatuur te bezoeken. Wel, nu bijna 14 jaar later kunnen we hier onze gang gaan in een mooie 30 graden C. We hebben als uitgangspunt het enige stadje van 'formaat' in dit State Park , Borrego Springs. Hier huren we een lekkere studio met keuken, (gelukkig zonder kookpitten! Dus mocht ik de behoefte voelen, wat onwaarschijnlijk is, ik hoef niet! ) en een patio, omzoomd door palmen en de hele dag de zon.

Ook een verwarmd zwembad behoort tot de mogelijkheden. We gaan de komende dagen trails en canyons lopen, maar ook een beetje luieren. Oh, die prachtige bergketens, die ons omgeven!

Anza Borrego SP heeft een oppervlakte van 2625 vierkante kilometer en wordt aan drie kanten omgeven door ruige bergketens. Dat levert schitterende plaatjes op, als we vanaf de interstate 8 het park inrijden. Wat een prachtig landschap!

Op weg naar Borrego Springs rijden we de Canyon Sin Nombre (kloof zonder naam) in,

tot de zandkuilen zo diep worden, dat ze zelfs voor onze jeep niet meer verantwoord zijn. (Huurauto's zijn niet verzekerd bij miskleunen op dirtroads!) en dat is nou net wat wij zo leuk vinden! We gaan verder lopen en wat een weelde! Zo stil en zo mooi! Dit is, wat we hier het leukste vinden! Alleen, in die prachtige omgeving!

Zinderende hitte, mooie kleuren, hoge rotswanden: een openbaring deze trail . We gaan jullie de komende dagen nog vaker lastig vallen met meer van dit.

Citrusstruik op onze patio!

Ha Mal en Peet, Dat Joshua Tree NP ligt hierboven in de buurt. Daar komen we later doorheen. Die kalfslever met de rest, ook voor jou Petra???? dan hebben we alvast het menu voor de volgende sessie thuis. Mail me als je meer weet over het werk!

Marja

Jongens wat geniet ik van jullie vakantie, het eerste deel kwam heel bekend voor maar dit is prachtig.