vandewoerd.reismee.nl

1e Kerstdag.

1e kerstdag.

Merry Chrismas voor al onze volgers; net ons kalkoen-kerst-diner genuttigd en de kersttoespraak van de koningin bekeken. We kregen er niet echt het ware kerstgevoel van. Daarna de uitzending van de Kerstnachtzoen (Ikon) op kerstavond gevolgd. Mattijs, met drie collega's- Frommermann voert hier de muzikale boventoon. Wordt overigens 2e kerstdag herhaald. Kijk voor de zang, het is de moeite waard. Wij blijven zo dus een beetje bij. Daarna lekker naar ons privéstrandje.

Na een voorspoedige reis, van Vero Beach naar Kendall, waar we om twee uur inchecken in een geweldige suite in de Kendall Inn and Suites. We hebben een complete flat met 2 slaapkamers en een grote keuken. Beetje shoppen voor een traditioneel ontbijt met Nico, de volgende dag (wafels en eieren met spek) en liggen nog een paar uur aan het zwembad.

We zitten 20 km. van het vliegveld af en worstelen ons door de vakantiedrukte, om er op tijd te komen. Ruud Gullit met vrouw en diverse kinderen is de eerste, die we uit het vliegtuig zien komen. Daarna is Nico er ook en die geniet meteen van de gebruikelijke temperatuur-schok van 27 graden C. Dit zal de komende dagen zo blijven, is ons voorspeld.

Ons huis hier aan de lagune op Key Colony Beach is een raar langgerekt geval met het gebruikelijke kooiterras.

We hebben aan beide zijden Amerikaanse buren en de eerste avond worden we vergast op de muzikale smaak van rechts. De hele avond country. Dat vinden wij heerlijk, als we door het Amerikaanse wilde westen rijden, maar hier 3 uur lang en zo hard!

De muziek van links is beter te pruimen. We worden vanmiddag aangenaam verrast door (wij fantaseren iemand uit een populaire Amerikaanse band) een vriendelijke man met een vlecht en een gitaar die alle stijlen speelt, tot flamenco toe en ook nog goed kan zingen. Is het een beroemdheid, dan horen jullie dat.

Gisteren de gebruikelijke rituelen van uitpakken, koelkast vol, strand bekijken en dan rust.Bij een drankje op ons terras wandelt er opeens een heremietkreeftje over de tafel.

We zetten hem terug in het water. 's Avonds is er een hoop commotie met drie politiewagens en drie brandweerwagens in vol ornaat met sirene en zwaailichten aan. We willen onze straat indraaien en de officer, die ons aanhoudt vraagt, of we hier wonen, anders komen we midden in de optocht terecht. Welke optocht??? Het blijkt één enorme brandweerwagen te zijn vol met vrolijke Kerstmannetjes, voorafgegaan door de politie en that's it. We maken er natuurlijk een klein filmpje van, zodat de gekte bij jullie ook een beetje te zien is.

Morgen weer 27 graden C. is de voorspelling. Dan hebben we vast niet veel te melden!