vandewoerd.reismee.nl

22 december, onderweg.

Vandaag, donderdag 22 december, zijn we weer op reis gegaan. We hebben Ormond Beach verlaten, met pijn in het hart, want het was er heerlijk. Gisteren nog even, zoals alle locals hier, met de auto op het strand gereden, en de stoeltjes uitgeklapt.

Morgenavond halen we broer Nico op van Miami Airport en dan slapen we één nacht in Kendall, South Miami, voordat we naar de Keys vertrekken.

We hebben een huis gehuurd op Key Colony Beach. Het ziet er op de plaatjes veelbelovend uit. Gelegen aan een Lagune met een boten-dock voor de boot, die we niet hebben! We zien wel.

Onder Cape Canaveral ligt Merritt Island. Een National Wildlife Refuge.Van Alaska tot de Caribbean heeft Amerika 551 van zulke plekken, waar ze het wildlife en de natuur voor de volgende generaties beschermen en bewaren. Dit 140.000 acre refuge is een onderdeel van het Nasa- Space Centre en de lanceerinstallaties en de grote hangar van de raketten steken boven alles uit. Wij hebben niks met die raketten en bezochten de opgeklopte hall of fame met de astronauten en alle prullaria die daaromheen hangen, jaren geleden al eens. Nu gaan we de Black Point Wildlife Drive doen. Er worden ons heel veel vogels, arenden en zeldzame planten beloofd en die zien we ook.

Het is een mooie rit en als we de trail gaan lopen, ben ik niet echt op mijn gemak.

Er zitten hier ook krokodillen en als ik in het riet een soort geknor hoor heb ik het wel een beetje gehad. Nog geen 500 meter verder ligt hij dan... de levensgrote krokodil. Gelukkig, een paar meter van ons vandaan op een droog stukje in het moeras. Hij slaapt in de zon en vindt ons niet de moeite waard, maar ik weet hoe snel hij is en zit dus acuut weer in de auto.

We zien giga roofvogels en verrassing: ik dacht de Florida Black Bear.... Ja, hier ook! Maar het blijken enorme zwarte, wilde zwijnen te zijn.

Hierna gaan we naar het Haulover Canal, de verbinding tussen de Indian River Lagoon en de Atlantic Ocean. Er is daar een plek waar ook weer Manatees het warmere water opzoeken.We zien ze niet, maar verrassing, er springt een dolfijn vlak voor onze neus een paar keer het water uit. Onbeholpen filmpje natuurlijk, maar toch lekker even vastgelegd!

We overnachten in Vero Beach en gaan morgen verder.

Nico

Ik kom eraan!

arno, an, luc, maud

Net met luc door alle foto's gekeken: vooral die krok is boeiend, hoewel hij niet kan voorstellen dat ie echt groot is. De vraag of henny er de volgende naast kan staan voor de lengte haha. Ook t parkeren op t strand is fascinerend voor Luc! Groet uit de torenlan!

Elsebeth

Mooie foto's,stom van het kabeltje, het is wel genieten daar.Gisteren de buurtjes gehad was heel gezellig.
groeten van allemaal. Brand geweest in Overschie onze oude buurtjes PP en Jose Stil en de meisjes er goed uit gekomen , maar helft van het huis afgebrand. drama zo vlak voor de kerst . Hoop dat Nico goed aankomst fijne dagen met elkaar Liefs