vandewoerd.reismee.nl

zaterdag 17 december.

Zaterdag 17 december.

Heather…van harte proficiat!

Dans in Rotterdam vanavond de verjaardagsterren van de hemel! Raar, dat we er niet bij kunnen zijn in onze eigen schouwburg.

Gelukkig hebben we de première in Breda en de voorstelling nog een keer in Amsterdam gezien. Je hebt er nog een aantal te gaan tot de kerst. Zal wel moeilijk zijn om van de Indonesische dansers en muzikanten afscheid te nemen. Jullie werkten eerst in juni en juli samen in Indonesië en nu zijn ze al weer een paar maanden hier. Behoorlijk hecht met elkaar inmiddels. Maar goed, zij zullen ook wel weer naar hun familie verlangen.

De zon is net op, strak blauwe lucht…voor het eerst…

we drinken koffie op het balkon. Van dit uitzicht krijg je nooit genoeg! Dat wordt zwembad en een beetje shoppen vandaag. Heerlijk een paar uur op de bedden in de zon en daarna op zoek naar strandstoeltjes, die lekker achterover kunnen. Gelukt hoor Niek, we hebben er drie! Daarna vermaken we ons op het balkon. Het is net een film die afgespeeld wordt. Surfers in de branding, langszeilende pelikanen soms in groepen van 20, en auto’s, veel auto’s op het strand. Dat mag hier op dit stuk.

Het is zaterdag, dus wij denken dat de jeugd van Ormond Beach het gebruikelijke rondje doet. We zien open auto’s, jeeps en veel suv’s. Toch is het niet echt druk. Om 5 uur is het afgelopen. Dan gaan de Beach-patrol auto”s bij de ingangen naar het strand staan met knipperlichten en jagen alle automobilisten het strand af. De eenzame visser zit hier iedere ochtend al om 7 uur.

Hij komt bij ons uit het hotel en zijn vrouw ligt aan het zwembad. Zodra hij zijn kop boven de borstwering naar het strand uitsteekt begint zij: “Greg.. Greg .. Greg...” te krijsen. We hebben nog niet meegemaakt dat Greg gehoor gaf aan haar kreten. Hij loopt onverstoorbaar het hotel binnen en we zien hem even later met een biertje op zijn balkon neerzijgen! Het ziet eruit als: Zo spoeg- genoeg van die vrouw! Na alle auto’s op het strand is het de beurt aan de Amerikaanse dikkerdjes.

Frank….we gaan de discussie niet meer aan hoor! Grotesk dik is hier uitgevonden! Zo te zien heeft Michèle Obama nog niet veel teweeg gebracht met haar moestuin.

Inmiddels is het 12 uur PM in Nederland, dus lieve Elsebeth/Els: heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en je weet wat we je willen zeggen, maar dat doen we niet op dit blog. Fijne dag morgen met al je geliefden en we skypen snel! Dat was een heerlijk dagje vandaag…. Morgen verder.

Elsebeth

Dank jullie voor de lieve brief en de mooie bloemen.
Ga jullie blog nu lezen. Ben geweldig jalours, strand en nog zon op de koop toe.
Geniet er maar van. Het was gistermiddag heel goed,