vandewoerd.reismee.nl

Rotterdam en omstreken.

We zijn al weer 4 maanden terug uit Amerika, dus hoog tijd voor een tripje. Maandag a.s. vertrekken we naar de Eifel in Duitsland. Als daar iets te bloggen valt zullen we verslag doen.

De afgelopen maanden hebben we veel gefietst in de omgeving van Rotterdam Noord.

De Ackerdijkse plassen en Midden Delfland, de Broekpolder en al die kleine dorpjes in het Westland, zoals Maasland en Schipluiden ....super Hollandse plaatjes leverde dat op! Molens, koeien, broedende zwanen, hazen en konijnen, de kieviet en de koekoek,

allemaal gezien en gehoord.

Voor de meer exotische soorten hebben we Diergaarde Blijdorp weer eens met een bezoek vereerd. Tenslotte ligt dat hier om de hoek.

Wat is daar veel veranderd. Wat een prachtige onderkomens voor bijv. de giraffen en de tijgers.

Het Oceanium is gigantisch mooi met de zwemmende haaien boven je hoofd en ook het ijsberenverblijf is behoorlijk natuurgetrouw. Met als attractie natuurlijk de kleine Vicks.

Leuk dat moeder beer even naar me toe zwemt en op een meter afstand van mijn filmcameraatje voor jullie poseert! (zie einde video-filmpje)

Onze zomerplannen zijn niet zo gedetailleerd. Kleine reisjes in Europa naar plekken die we weer, of nog willen zien. Is het vermeldenswaardig, dan zullen we dat zeker doen.

De plannen voor onze a.s. 'winter in Amerika' staan in de grondverf.Vliegtuigen en auto's zijn geboekt en de rest is in ontwikkeling.We vertrekken op 14 december naar Miami, waar we de feestdagen gaan doorbrengen.

Nico zal ons van 23 december tot 8 januari gezelschap houden.

Daarna ruilen we onze auto om voor een suv en gaan via de zuidelijke staten (Goede temperatuur?!) Langs de Golf van Mexico richting Californie. New Orleans, Houston en San Diego staan op ons lijstje. We waren daar ooit, maar willen nu uitgebreider musea e.d. bezoeken.Onze geliefde Pima Inn and suites ( Scottsdale/Phoenix, Arizona) wordt weer een rustpunt. We kennen het daar alleen maar met een temperatuur van 40 graden in de schaduw!Een milde 25 C. en een duik in het heerlijke verwarmde zwembad. We gaan ervoor!

Als het weer het toelaat, lijkt de Grand Canyon met sneeuw !? ons ook wel wat. Misschien in Zuid Texas, New Mexico en Arizona nog wat dirt roads rijden? Wie weet.Via San Diego en Los Angeles langs de kust naar San Francisco.( Frank, There we come!)

3e week van februari hopen we vanuit SF weer naar huis te vliegen.

Klein gelukje lopen we hier het winterweer mis!

Nico

Ja, dit hebben we nu wel gezien, mooi daar niet van, maar ..... komt er nog iets uit die Heimat?

Els

Dat wordt dan misschien koffers zeulen door het zand in de Torenlaan vanaf september wordt dat leuk hier.
Kun je de winter wel aan ons laten maar dan gun ik je lui wel een afscheid met zand. hihi