vandewoerd.reismee.nl

Sunny Isles Beach.

Laatste dag op het Sunny Isles Beach.

Woensdag 12 januari.

We hebben afgelopen twee dagen stralend warm weer gehad, rond 28 graden.Vandaag duikelt de temperatuur met 10 graden en is het bewolkt. Traditiegetrouw kan je zeggen.Onze laatste dag van de vakantie, waar dan ook, is een slechte. Nico, dat kan jij beamen!

Gisterochtend begon mistig. De Trump- Tower, die naast ons staat was een tijdje onzichtbaar.

Het zijn overigens 3 flinke Towers, van elk zo'n 50 verdiepingen hoog. Eén is een hotel en de anderen zijn woontorens.

De heer Donald Trump zelf heeft, van wat wij van hem lezen, vast het mooiste penthouse tot zijn beschikking. Een 'eenvoudige' kamer aan de oceaankant kost 419 dollar per nacht. De luxe suites doen natuurlijk iets meer. Valt reuze mee, toch?

Er wordt hier flink gestunt met de kamerprijzen en zover we het kunnen bekijken staat er veel leeg. De recessie heeft uiteraard ook hier toegeslagen.

Nederlandse toeristen zijn we deze 4 weken niet tegen gekomen. Overwegend Amerikanen en aan de golf-kust een enkel Duitssprekend koppel en wat Frans-Canadezen. Hier in dit hotel op North Miami Beach zitten wat Duitsers en veel toeristen van achter het voormalige ijzeren gordijn. Of het allemaal Russen zijn, weten we niet, maar dat het een andere bescha-ving is dan de onze, is duidelijk. Ze zonnen staande en in groepjes, schreeuwen de hele dag naar elkaar en rochelen dat het een lieve lust is, bij voorkeur naast het ligbed van een ander. Wij vinden ze niet leuk.

Vandaag begon de dag behoorlijk fris. Dit is de enige staat in de USA, waar geen sneeuw gevallen is en we moeten morgen bij onze terugreis rekening houden met de sneeuwstormen, die op dit moment Boston en New York bereiken. Veel vluchten hier in Atlanta zijn al afgelast en wat dat voor ons morgen gaat betekenen?

We houden de KLM-site nauwlettend in de gaten. We hebben voldoende schoon ondergoed als we insneeuwen in New York, want bij gebrek aan zon doen we de was.

Daarna lopen we een stuk langs het strand, zien, dat de posten van de Ocean Rescue hier een Chinese touch (dakje) hebben

en dat de strandwachten ons een fijne dag wensen.

Terug over Collins Avenue vergapen we ons aan de meest lelijke wolkenkrabberhotels, die je je maar kan voorstellen!

Inpakken en nog wat eten en dan morgenochtend naar Miami Airport voor de vlucht naar New York, waar we hopelijk vlot de verbinding naar Schiphol hebben.

Maljaert & Petra Hofstede

Hoop ook voor jullie op een veilige en snelle thuiskomst.
We hebben weer genoten van alle leuke en interessante reisverhalen.
See you on the 29th January at the dinner party.

Maljaert en Petra