vandewoerd.reismee.nl

Miami Beach

Miami Beach,

Sunny Isles Beach.

Het wordt eentonig, maar we zijn weer aangekomen op een heerlijke plek.

Tussen alle hoogbouw van Miami Beach in het noorden, staat een art deco-resort, direkt aan het strand, waar we voor onze laatste dagen hier in Amerika onze intrek genomen hebben.

Lekkere kamer met balkon op de zon en de zee, prachtige tuin met zwembad en hottube en een parelwit, breed zandstrand aan de diepblauwe oceaan.

We komen Miami Beach binnen via de Ocean Drive, de boulevard waar tout Miami zich laat zien, vooral deze zondagochtend. Druk, gezellig en vooral trendy!

Voor het huis van de vermoorde modeontwerper Gianni Versarce staan de onvermijdelijke Japanners, die op de foto gaan.

Alle macho's op hun motoren rijden de Drive heen en weer.

We rijden langs Ocean Front, (Nico en Wouter, jullie welbekend). Tweemaal met elkaar een heerlijke tijd doorgebracht en we rijden door via Bal Harbour naar Sunny Isles Beach.

Nooit zo hoog geweest. Het sfeertje is wat onpersoonlijker dan we gewend zijn, maar de plek hier is, Nico, wat wij willen (je snapt wel!). Supermarkt en eettentjes tegenover het hotel en in het hotel ook een bar en restaurant. Parkeren, wat aan de Collins Av. altijd een probleem is, wordt opgelost door een valet parking, of parking op een terrein aan de overkant voor, na-tuurlijk, de onvermijdelijke 8 dollars. Wij brengen de middag door op het strand en eten aan de overkant bij de Italiaan een pizza, waarbij we, net als iedereen, de resten in een doggybag laten doen.

Morgen wat te knagen op het strand.