vandewoerd.reismee.nl

Marathon, 4 en 5 januari.

Marathon, 4 en 5 januari.

Bij onze kamer, op de steiger en in het zwembad is het zo heerlijk, dat we deze dagen alleen van onze plaats komen om te ontbijten bij de IHOP (international house of pancakes), een boodschap te doen, of te gaan eten.

De Pelikanen vliegen hier af en aan en het is boeiend ze te zien vissen en die vis dan ook daadwerkelijk te zien verdwijnen in die grote 'keelzak'.

Verder kakken ze met grote, witte flatsen de blauwe zeilen van de boot van de eigenaar van dit motel onder (waar wij wel om kunnen lachen!) en de twee Cubanen(?), die hier de prullenbakken legen en bladeren vegen, boenen na een gebruld commando van de baas braaf iedere dag de boel weer schoon. Op onze steiger hier staat een schoonmaaktafel voor de gevangen vis

en een knots van een vrieskist, boordevol! Verder twee flinke bbq's ,maar daar heeft nog niemand z'n vissen op gegrild. Wij wachten met spanning af, want willen natuurlijk mee-eten.

Over die schoonmaaktafel liep gisteren een gifgroene leguaan van een halve meter.Ik heb hem niet gezien, want ja, ik lag natuurlijk bij het zwembad en Henny had zo vlug geen camera bij de hand, maar het wildlife hier is fascinerend!

Vanochtend stonden er weer twee witte reigers voor onze terrastafel, brutaal te wezen

en vandaag en gisteren zat er een grote zeearend op een paal een enorme vis te verorberen. We zijn blij, dat we eindelijk eens niet de verrekijker vergeten zijn! Die zeearend zit er nu weer. Geweldig wat een groot beest! We hoorden ook net, dat er een Manatee regelmatig hier in de Lagune zwemt.

Dat is een kolossale zeekoe. Deze zeereuzen leven hier in de kreken en lagunes en worden met uitsterven bedreigd. Wij hebben gisteren een enorme splash/knal voor onze neus gehad. Omdat we zaten te lezen, zagen we te laat, wat er uit het water sprong. Vast onze Manatee.

Het uitzicht op onze lagune verveelt nooit. Zo nu en dan, heel soms, komt er iets voorbij varen, peddelen, waterfietsen, maar het wordt nooit een pretpark. Het blijft geweldige natuur.