vandewoerd.reismee.nl

Van Naples naar Marathon.

Van Naples naar Marathon.

De afstand van Naples naar Marathon op de Keys is ruim 300 kilometer.

We rijden weer door de Everglades en natuurlijk krijgen jullie weer wat alligators.

Het blijft fascinerend om deze beesten in hun natuurlijke habitat te zien.

Voordat we hier ooit waren, zagen we ze alleen in ons eigen Blijdorp, in zo'n bassin van 3 bij 3 meter? Als je ze hier ziet, soms met 10 bij elkaar, krijg je medelijden met die stakkers thuis. (Of dat terecht is vraag ik later wel aan jou, Marga, met een dochter die werkt met de reptielen in Blijdorp.)

We genieten van de rit en stoppen bij het S. Storterpark, om de trail te lopen, die een stuk de Everglades doorkruist. Verrassend, natuurlijk weer een houten looppad

vanwege krokodillen, die we niet zien hier, maar wel veel zeldzame vogels en waterschildpadden. Aan de overkant van de weg zijn er weer alligators, die we op de foto zetten en net als Henny weer gaat filmen, springen ze de plomp in! Je denkt lui en log......maar ze zijn zo vlug. Ik was in ieder geval razend snel weg!

De US 997, die naar het zuiden gaat en aansluit op de Us 1, voert langs alleen maar palmboom-kwekerijen. Hier komt volgens mij alles, wat aan palmbomen groeit in dit land, vandaan.

Leuke weg, mooi warm weer en uiteindelijk komen we aan in ons motel voor een dag of 5.

Het kingsail Resort Motel in Marathon. We hebben de kamer van onze dromen. Aan de Laguna, ons zitje buiten staat op de stijger.

.. pelikanen op de dukdalven,

verwarmd zwembad naast de deur. We zitten deze avond nog heel lang buiten op ons terras en genieten met een drankje van deze mooie plek.

(Niek, jij weet wat ik morgen ga doen!!!) Ik denk aan je, voor de klas!

Arno, Angelique, Luc en Maud

vanavond zal ik de alligators aan luc laten zien, die zal zijn ogen uitkijken! hartstikke leuk om te lezen - en stikjaloers natuurlijk, terwijl we hier bibberen van de kou. komende weekend schijnt de temperatuur hier weer wat op te lopen richting 9/10 graden, dus als jullie ergens na het weekend thuiskomen is het verschil nog slechts een graad of 20 (ahum...). De feestcommissie Torenlaan -André ea veronschuldigt zich dat de verzaagde kerstboom pas dinsdag a.s. wordt opgehaald, schrik dus niet van de houtstapel voor jullie deur.. liefs van jullie buren!